Optimizarea comunicării în managementul instituției medicale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
55 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 08:13
SM ISO690:2012
COLOMIEȚ, Valeria, GOMA, Ludmila. Optimizarea comunicării în managementul instituției medicale. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, pp. 131-132. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 9, 2024
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024

Optimizarea comunicării în managementul instituției medicale

Optimizing communication in the management of the medical institution


Pag. 131-132

Colomieț Valeria, Goma Ludmila
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2024


Rezumat

Introducere: Managementul instituţiei medicale, în general, trebuie să dețină sis-teme comunicaționale și programe de eficientizare a comunicării. În ultimul timp există o creștere a valorii comunicării în sisteme de furnizare a serviciilor de sănătate prin intermediul mijloacelor tehnice. Scopul: Acest studiu arată rolul optimizării comunicării în managementul institiției medicale pentru îmbunătățirea calității și eficienței în asistența medicală. Material și metode: A fost făcută o revizuire a literaturii existente, care a rezultat în 225 de articole din cele 4 baze de date PubMed/Medline, Web of Science, EMBASE, Science Direct, 29 de referințe au fost identificate prin revizuirea bibliografică manuală. În total 66 articole au fost selectate pentru analiză. Rezultate: Rezultatele cercetării au evidențiat următoarele direcții: studii analizate cu referire la factorii și barierele în calea metodelor de comunicare eficientă; studii privind interacțiunile dintre pacienți și profesioniștii din domeniul sănătății; studii privind implicarea pacienților în comunicarea cu instituțiile medicale; studii privind utilizarea diferitor modalități de comunicare (60% din pacienți ar prefera să comunice cu spitalul prin telefon sau folosind tehnologia). Examinarea literaturii existente a relevat necesitatea unui cadru de comunicare mai structurat, care să cuprindă învățarea bazată pe dovezi și marketingul educațional. Se propune întroducerea unei metodologii mult mai sistematice cunoscută sub denumirea de „auditul comunicării”. Concluzii: Optimizarea comunicării în managementul instituțiilor medicale este esențială pentru asigurarea unei asistențe medicale de calitate și eficiente. Managerii ar trebui să examineze cu atenție modul în care structura afectează comunicarea. Modelul colaborativ de îngrijire poate evolua pentru a deveni un model integrat de îngrijire, oferind un cadru teoretic pentru intervenții, care să faciliteze colaborarea între toate serviciile de sănătate.