Mediul cultural-educațional al învățământului superior ca factor în dezvoltarea culturii incluzive în rândul viitorilor pedagogi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
96 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 15:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:376 (2)
Higher education. Universities. Academic study (2669)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
SM ISO690:2012
FOCA, Eugenia. Mediul cultural-educațional al învățământului superior ca factor în dezvoltarea culturii incluzive în rândul viitorilor pedagogi. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 48-54.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 7, 2024
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023

Mediul cultural-educațional al învățământului superior ca factor în dezvoltarea culturii incluzive în rândul viitorilor pedagogi

CZU: 378.126:376

Pag. 48-54

Foca Eugenia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2024


Rezumat

In contemporary higher education, the emphasis on developing an inclusive culture becomes essential for the training of future educators. The article explores the crucial role of the cultural-educational environment in shaping their perspectives and practices, highlighting the importance of higher education institutions in providing the knowledge and skills necessary to promote inclusivity in diverse educational contexts. Through a careful analysis of the complex relationship between the academic environment and the development of an inclusive culture, the article offers valuable insights for the preparation of future educators.

Cuvinte-cheie
educational inclusion, inclusive culture, cultural development, pedagogical training, components of inclusive culture