Formarea inițială a profesorilor în viziunea nativilor digitali de liceu
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
150 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:37.015.3:303.62-057.874 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2669)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076)
Methods of the social sciences (177)
SM ISO690:2012
CHIRVASE, Valentina. Formarea inițială a profesorilor în viziunea nativilor digitali de liceu . In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 271-275. ISBN 978-9975-62-688-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Formarea inițială a profesorilor în viziunea nativilor digitali de liceu

Initial teacher training in the view of high school digital natives

CZU: 378.126:37.015.3:303.62-057.874

Pag. 271-275

Chirvase Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

Starting from the idea that ”the Bologna Process brought significant changes regarding the organization and development of the process of initial training of Romanian teachers only through the university” and ”that the number of hours affected by pedagogical practice are insufficient (as they were in the former pedagogic high schools)” [10], we want to highlight the vison of high school digital natives, regarding the accumulation of knowledge (through courses, seminars, individual documentation, etc.), the formation of skills and abilities (specialized practice), respectively pedagogical practice. The main identification method consisted in using the questionnaire as a research tool, applied to 107 students. The statistical data bring to the fore the preferences of high school students, which aim at aspects of the future student’s training.

Cuvinte-cheie
elevi de liceu, formarea iniţială, nativi digitali, profesori