Brandul profesional al cadrului didactic în spațiul virtual
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
111 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 11:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.126:37.011.3-051:004.738.5 (1)
Publicity. Advertising (176)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4036)
Computer communication. Computer networks (533)
SM ISO690:2012
SUHIN, Angela. Brandul profesional al cadrului didactic în spațiul virtual. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 27, 15 februarie - 15 martie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, Vol.2, pp. 201-203. ISBN 978-9975-62-547-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 27, Vol.2, 2023
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
27, Chișinău, Moldova, 15 februarie - 15 martie 2023

Brandul profesional al cadrului didactic în spațiul virtual

CZU: 659.126:37.011.3-051:004.738.5

Pag. 201-203

Suhin Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2024


Rezumat

Promovarea și brandingul sunt două elemente importante în lumea modernă. Astăzi forma, designul, simbolurile și identitatea reprezintă aspecte definitorii pentru indivizi, în vederea identificării și recunoașterii unor sevicii, produse, companii sau chiar și oameni. O imagine de brand pozitivă, complexă și puternică poate constitui „o carte de vizită”. Prin excelenţă , profesia didactică presupune o formare şi o dezvoltare sistemică și continuă a cadrului didactic, astfel încât acesta să îi poată oferi celui care îl învaţă (elev/ student ș.a.) o perspectivă comprehensivă asupra domeniului pe care îl predă. Strategia de creștere a vizibilității unui brand profesional poate constitui un „lift” de promovare a personalității, al fișierului profesional: reușitelor, succeselor etc., al unui cadru didactic, ceea ce-l poate poziționa drept un „bastion” pe eșichierul profesional. Cadrul didactic din orice specializare se angajează astfel într-un proces de formare continuă pentru a fi competitiv. Formarea continuă va contribui nemijlocit la dezvoltarea și evoluția pe axa profesională: prin participarea la cursurile de perfecţionare care sunt necesare pentru ca profesorul să poată oferi o imagine asupra lumii ştiinţifice contemporane şi să îş i însuşească modele eficiente de interacţiune cu elevii/studenții. În acest sens, promovarea unei imagini la nivel înalt a cadrului didactic va spori prestigiul și autoritatea, le va oferi o viziune amplă și multiaspectuală beneficiarilor educaționali. Cadrele didactice sunt un brand pentru educabilii lor prin demersurile profesionale care se cer a fi promovate în mediul online cu scopul de a livra transparență, vizibilitate, deschidere dar și pentru conștientizarea efortului și misiunii acestora. David Ogilvy a definit un brand ca: „suma intangibilă a atributelor unui produs: numele, ambalajul, prețul acestuia, istoria sa, reputația și modul în care este promovat” [1]. Trăim în „epoca de aur” a brandingului, unde accentul cade pe imagine, pe ceea ce livrăm publicului: încredere, credibilitate și proiecții asupra unui produs, serviciu sau om. Însă conceptualizarea noțiunii de branding „începe de fapt în anii 1500, dar ajustarea, dezvoltarea și intrarea în circuitele științifice au avut loc în secolele al XIX-lea și al XX-lea. Prin decenii de experimentare și progrese tehnologice, brandingul s-a aliniat standardelor privind captarea atenției indivizilor, transformând consumatorii indiferenți, pasivi în actanți activi. Aceasta fiind posibilă datorită elementelor de brand care au fost atinse de către companii/persoane” [2]. Arhitectonica brandului se ocupă cu gestionarea percepțiilor referitoare la ceea ce promovăm. Prin urmare, brandul poate fi atribuit și unei persoane, or, altfel spus și o persoană poate deveni brand. Mediul online reprezintă astăzi un câmp eficient în vederea comunicării și promovării către un număr larg de persoane. Un brand în mediul online, fie personal, fie de business/comercial, se crește prin content marketing, ceea ce înseamnă că trebuie să postezi regulat și în mod responsabil, să plasezi conținut valoros, interesant și dinamic pentru publicul tău țintă; conținutul trebuie să fie unul care va atrage atenția și o va menține pentru o perioadă îndelungată. Conform „Studiului național de audiență a mass-media” [3], Facebook este accesată de către (66%) și circa o treime accesează cu aceeași frecvență Instagram (34%) și Odnoklassniki (31%). Ca să construiești un brand personal sănătos, trebuie să dezvolți o strategie de conținut sustenabilă și să aloci mai multă atenție la cum te prezinți, și ce, cum, cât comunici în mediul online.Sursa: https://cji.md/studiul-national-de-audienta-a-mass-media-2/ Facebook este rețeaua de socializare cea mai populară în țara noastră, cu un număr de 1,3 mil. de utilizatori la începutul anului 2022, majoritatea fiind de gen feminin. În acest sens, este cea mai potrivită platformă de promovare a demersurilor profesionale, îndeosebi pentru cadrele didactice. „Brand-ul nu este nimic altceva decât imaginea și impresia pe care o au consumatorii față de un produs, serviciu sau organizație” [4]. Este acea proiecție care ne apare în retina cognitivă, atunci când ne gândim la un produs/serviciu sau o persoană. Brandul personal este identitatea care și-a construit-o o persoană prin educație, formare, dezvoltare personală și profesională, experiențe dobândite etc. Branding-ul personal și cel pofesional sunt cartea de vizită a unei persoane, fiind cel mai puternic instrument care permite dezvoltarea unei cariere pe termen lung, indiferent de domeniul de activitate. Branding-ul profesional ajută la dezvoltarea identității în mediul online și la atragerea atenției către cele mai relevante aspecte ale unei persoane, în același mod în care brandul unei companii încearcă să se diferențieze și să iasă în evidență în situații de competiție. Acesta trebuie să fie unic în termeni de valoare adaugată, pentru a ieși în relief și a trezi interesul, creându-se astfel o reptuație online solidă.„Branding Profesional reprezintă procesul continuu de construire a unei imagini din perspectiva socioprofesională. Un brand profesional puternic are următoarele caracteristici: autenticitate, unicitate, credibilitate și coerenţă” [5]. Acestea vor avea un impact, dacă vom urma etapele recomandate:Sursa: https://joblist.md/ro/news/angajatorului/6-pasi-pe-care-sa-i-urmezi-pentru-construirea-unui-brandprofesional Este important de menţionat că brandul profesional poate fi un instrument util în construirea carierei, însă dacă acesta nu este bazat în primul rând pe autenticitate, de repere profesionale, atunci poate avea, în egală măsură, efecte negative. În concluzie, putem afirma că imaginea este „elementul identitar” al unei instituții, a unei persoane sau produs, iar mediul online trebuie folosit în vederea promovării acestora, fiind o posibilitate eficientă de comunicare cu mediul extern.