Articolul precedent |
Articolul urmator |
122 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 13:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2 (203) |
Psychology (3398) |
SM ISO690:2012 ȘIȚOIU, Andreea, PÂNIŞOARĂ, Georgeta. Autosabotarea și autosabotarea. Efecte asupra dezvoltării individuale și strategii ameliorative. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 53-61. ISBN 978-9975-46-859-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023 | ||||||
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale" Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2 | ||||||
Pag. 53-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Într-o lume agitată, centrată pe performanță, în care comparația și competiția au devenit omniprezente, creierul uman găsește adesea mecanisme de autoapărare disfuncționale pentru a face față multitudinii de stimuli care acționează asupra lui. Astfel, vorbim despre autosabotaj și autosubminare, ca concepte legate de comportamentul și gândurile autodistructive care, de cele mai multe ori, au efecte negative în viața noastră. Autosabotarea implică prevenirea în mod deliberat a succesului cuiva, aceasta fiind asociată cu degradarea fizică, mentală și emoțională (Wilson, 2021). Dobler, Emmermacher, et al. (2021) susțin că auto-subminarea este un model de comportament care afectează sănătatea, indivizii care se confruntă cu presiune pentru a îndeplini sarcini și împingându-se la standarde din ce în ce mai înalte, ridicat. Este împlinirea unei distincții conceptuale între comportamentele de între comportamentele de auto-handicap și auto-handicap. Ambele afectează performanța individuală, dar auto-handicaparea își rezervă o strategie conștientă de a proteja stima de sine în caz de eșec, în timp ce auto-subminarea implică comportamente reactive, nedorite, diminuând funcționarea optimă a indivizilor, subminând astfel dezvoltarea (Bakker & Wang, 2020) . Capacitățile individuale de autoevaluare, conștientizare, învățare și creștere personală pot contribui semnificativ la eliminarea autosabotajului și autosubminarea din viața personală și profesională, dar empatia percepută este, de asemenea, utilă pentru a oferi sprijin persoanelor care se află sub influența cele două comportamente. |
||||||
Cuvinte-cheie autosabotaj, autosubminare, relaționare, autoevaluare, self-sabotage, self-undermining, relating, self-evaluation |
||||||
|