Articolul precedent |
Articolul urmator |
87 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 15:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015.3 (24) |
Kinds of school providing general education (2026) |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Virginia, LUNGU, Tatiana. Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză. In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 202-207. ISBN 978-9975-46-824-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023 | ||||||
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză" Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.015.3 | ||||||
Pag. 202-207 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt prezentate succint rezultatele programelor elaborate şi pilotate de Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică cu copiii refugiați din instituțiile de învățământ general, pentru a-i sprijini în procesul de adaptare la noile condiții socio-educaționale și recuperare după evenimentele psiho-traumatizante. Totodată, se face referinţă şi la problemele cu care s-au confruntat copiii, dar şi preocupările actorilor educaţionali în procesul de incluziune educaţională a copiilor refugiaţi. Este extrem de important ca în procesul de intervenție psihologică să se țină cont de câteva principii de bază: stabilirea unui sentiment de siguranță și stabilitate, calmarea și auto-reglarea, dezvoltarea puterii de a schimba situația, conexiunea, restabilirea speranței. Drept urmare, cadrele didactice şi psihologii au un rol crucial în stimularea recuperării prin integrarea acestor principii în activităţile cu copiii, identificând nevoile acestora, consolidând competențele şi resursele personale, dar şi formarea rezilienţei. |
||||||
Cuvinte-cheie criză, rană emoțională, copii refugiați, asistenţă psihologică, reziliență |
||||||
|