Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
87 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 15:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015.3 (24)
Kinds of school providing general education (2026)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Virginia, LUNGU, Tatiana. Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză. In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 202-207. ISBN 978-9975-46-824-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză"
Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023

Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză

Psychological assistance of refugee children in educational institutions and crisis management

CZU: 373.015.3

Pag. 202-207

, Lungu Tatiana
 
Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2024


Rezumat

În articol sunt prezentate succint rezultatele programelor elaborate şi pilotate de Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică cu copiii refugiați din instituțiile de învățământ general, pentru a-i sprijini în procesul de adaptare la noile condiții socio-educaționale și recuperare după evenimentele psiho-traumatizante. Totodată, se face referinţă şi la problemele cu care s-au confruntat copiii, dar şi preocupările actorilor educaţionali în procesul de incluziune educaţională a copiilor refugiaţi. Este extrem de important ca în procesul de intervenție psihologică să se țină cont de câteva principii de bază: stabilirea unui sentiment de siguranță și stabilitate, calmarea și auto-reglarea, dezvoltarea puterii de a schimba situația, conexiunea, restabilirea speranței. Drept urmare, cadrele didactice şi psihologii au un rol crucial în stimularea recuperării prin integrarea acestor principii în activităţile cu copiii, identificând nevoile acestora, consolidând competențele şi resursele personale, dar şi formarea rezilienţei.

The article briefly presents the results of the developed and piloted programs of the Republican Centre of Psycho-pedagogical Assistance with refugee children in mainstream schools to help them with the adaptation process to the new socio-educational conditions and recovery from psychological trauma. Furthermore, reference is also made to the problems faced by the children, along with the concerns of the educational actors in the process of educational inclusion of refugee children. It is extremely important in the psychological intervention process to take into account several basic principles: establishing a sense of security and stability, calming and selfregulation, developing the power to change the situation, connection and restoration of hope. As a result, teachers and psychologists play a crucial role in stimulating the recovery through integrating these principles into activities with children, identifying their needs, strengthening personal skills and resources and building resilience.

Cuvinte-cheie
criză, rană emoțională, copii refugiați, asistenţă psihologică, reziliență