Articolul precedent |
Articolul urmator |
106 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 16:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.07(498) (2) |
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (524) |
SM ISO690:2012 GIURESCU, Adina. Amintiri și repere ale unui teatru de odinioară. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Notograf Prim, 2023, pp. 116-120. ISBN 978-9975-84-202-0. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2023.19 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2023 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2023.19 | ||||||
CZU: 792.07(498) | ||||||
Pag. 116-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul acestei lucrări este de a aminti, succint, câteva dintre personalităţile teatrului românesc de la sfârşitul secolului XIX şi începutul secolului XX. Însemnările se constituie într‑un omagiu adus actorilor, care au imprimat artei teatrale româneşti profesionalism, pasiune şi abnegaţie. Educaţia teatrală (universitară) lasă amprente profunde, vizibile în viitoarea expresie artistică. În acest caz, nedumerirea noastră este cu atât mai mare, cu cât generaţiile prezente tind să ignore contribuţia oamenilor de teatru de odinioară. Putem să ne gândim la Hamlet fără să amintim prestaţia lui Grigore Manolescu? Aristizza Romanescu a fost una dintre figurile cele mai proeminente ale teatrului românesc. S‑a consacrat profesiei de actor, instituind meseriei un statut respectabil; ea a subliniat posibila funcţie socială a artei teatrale. Incursiunea noastră sumară în perioada amintită a teatrului românesc îndeamnă la observarea nivelului de profesionalism la care arta actorului se desfăşoară astăzi. |
||||||
Cuvinte-cheie arta actorului, Aristizza Romanescu, Grigore Manolescu, the art of the actor, Aristizza Romanescu, Grigore Manolescu |
||||||
|