Articolul precedent |
Articolul urmator |
70 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 12:08 |
SM ISO690:2012 CRAVCENCO, Svetlana. Strategie și tactică – esență și operaționalizare în context didactic. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 742. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 742-742 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Evoluția societății în ansamblul său, evoluția științelor ca motor al dezvoltării acesteia nu putea avea loc fără schimbările de abordare în științele educației. Știința și arta de a învăța pe alții, de a-i învăța să învețe dar mai ales de a insufla dragoste pentru cunoaștere a urmat și în același timp a determinat evoluția omenirii. Tactica și toate componentele sale se află în relație de subordonare față de strategie și față de obiectul strategic. O strategie cuprinde mai multe tactici, ea nu reprezintă o simplă sumă de tactici, ci este mai degrabă un ansamblu coerent și structurat de tactici, care își potențează reciproc influențele. Scopul lucrării este prezentarea principalelor elemente constructive ale strategiilor de instruire și autoinstruire care ne oferă o imagine asupra complexității lor și sugerează faptul că elementele lor componente pot intra în combinații variabile, dintre cele mai diverse. Materiale și metode. Metoda observației poate fi utilizată izolat în cadrul unei activități de instruire sau autoinstruire, însă ea se poate transforma într-o strategie de explorare observativă a unui fenomen sau proces de lungă durată, în conformitate cu obiectivele didactice bine clarificate și prin subordonarea altor metode didactice. Rezultate. Realizarea obiectivelor de ordin cognitiv, dezvoltarea capacității de a lega cunoștințele între ele și de a crea rețele conceptuale, atingerea obiectivelor de ordin socio- afectiv, de dialogare interpersonală și intrapersonală, stimularea încrederii în sine, stimularea capacităților de reflectare asupra propriilor demersuri de învățare. Concluzii. Concluziile obținute se acced la cunoaștere și la dezvoltarea capacităților intelectuale priceperile, deprinderile, aptitudinile, sentimentele și se înțeleg din situația prin care studenții sunt solicitați și sunt scoși din ipostaza de obiect al formării și sunt transformați în subiecți activi, coparticipanți la propria formare. |
||||||
Cuvinte-cheie didactică, strategii, obiective, tactică, operaţionalizare, instruire, competențe, didactic, Strategies, objectives, tactics, operationalization, training, skills. |
||||||
|