Articolul precedent |
Articolul urmator |
181 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82.0:159.937.515.5 (1) |
Literature (3495) |
Psychology (3398) |
SM ISO690:2012 GHEORGHIŢĂ, Ana. Valorizarea simbolismului cromatic în literatura specializată. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerințele pieței muncii, Ed. 6, 28-29 aprilie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Moldova, 2023, Ediția 6, pp. 207-212. ISBN 978-9975-62-568-5 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10081901 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 6, 2023 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învățămîntului la cerințele pieței muncii" 6, Chişinău, Moldova, 28-29 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10081901 | ||||||
CZU: 82.0:159.937.515.5 | ||||||
Pag. 207-212 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Over the years, multiple studies on color have been achieved, but this concept, as well as its most commonly used definitions are not sufficiently strict and, consequently, we cannot expect a general acceptance of them. The place and role of chromatic symbols, their expressive potential continue to be at the top of current concerns of researchers from different geographical and activity areas, regardless of cultures, traditions, history, etc. Moreover, the simple review of last years bibliography makes us note a significant increase of interest in this subject for various groups of experts, researchers, artists. Thus, the quantitative and qualitative intensification of interest in the respective topic could contribute, in the future, to considerable progress in the given field. Key words: chromatic symbolism, researcher, progress, study, interest. |
||||||
Cuvinte-cheie chromatic symbolism, researcher, progress, study, interest |
||||||
|