Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
131 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:51(091) (7)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4067)
Mathematics (1688)
SM ISO690:2012
RAHIMOV, Svetlana. Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)., Ed. Ediţia a 3-a, 27-28 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția a 3-a, pp. 128-132. ISBN 978-9975-46-813-8. DOI: https://doi.org/10.46727/c.steam-2023.p128-132
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).
Ediția a 3-a, 2023
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale, (concept STEAM)."
Ediţia a 3-a, Chişinău, Moldova, 27-28 octombrie 2023

Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene

DOI:https://doi.org/10.46727/c.steam-2023.p128-132
CZU: 37.01:51(091)

Pag. 128-132

Rahimov Svetlana
 
Gimnaziul Volovița „Alexandru Lupașcu” Soroca, RM
 
 
Disponibil în IBN: 8 decembrie 2023


Rezumat

Ce circumstanțe au stat la baza apariției didacticii matematicii? Inițial, în mod rudimentar, unele idei sporadice atribuibile acestui domeniu au rezultat din utilizarea matematicii în practica cotidiană sub forma unor prescripții sau îndrumări fără clarificări. Rezolvarea problemelor matematice a început să fie o preocupare semnificativă în educarea tinerei generații încă din mileniul II î.Hr. Peste un milion de tablete de argilă conțin diverse informații, inclusiv calcule contabile și operații aritmetice bazate pe sistemul de calcul hexazecimal.

What circumstances were the basis for the emergence of mathematics didactics? Initially, rudimentarily, some sporadic ideas attributable to this field resulted from the use of mathematics in everyday practice in the form of certain prescriptions or guidelines without clarification. Solving mathematical problems began to be a significant concern in educating the young generation as early as the second millennium BC. Over one million clay tablets contain various pieces of information, including accounting calculations and arithmetic operations based on the hexadecimal numeracy system.

Cuvinte-cheie
Istoria didacticii matematicii, civilizația mesopotamiană, lucrări de pământ, negocieri, înregistrări contabile, apariția regulilor de calcul, sistem numeric hexazecimal, Realizări matematice, nouă caracteristici care definesc o civilizație, tăblițe de lut,

History of Didactics of Mathematics, Mesopotamian civilization, earthworking, bargaining, accounting records, emergence of calculation rules, hexadecimal numeral system, mathematical achievements, nine characteristics defining a civilization, clay tablets