Writing workshops in french foreign language at the Algerian University
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
172 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:811.133.1(65) (1)
Higher education. Universities. Academic study (2591)
Gallo-Romance / Gallo-Romanic languages (245)
SM ISO690:2012
MAKHLOUF, Leila. Writing workshops in french foreign language at the Algerian University. In: Journal of Social Sciences, 2023, vol. 6, nr. 3, pp. 114-125. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 6, Numărul 3 / 2023 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Writing workshops in french foreign language at the Algerian University

Atelier de scriere în limba străină franceză la Universitatea Algeriană

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).09
CZU: 378.147:811.133.1(65)

Pag. 114-125

Makhlouf Leila
 
Lounici Ali, University of Blida2
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2023


Rezumat

This research takes stock of a didactic approach to remediation undertaken in a Frech foreign language class at the University of Blida 2. The experiment was initiated by a double observation. The first is the unsatisfactory quality of the texts produced by my students in the course of written comprehension-production, and the second being the negative relationship expressed by the latter vis-à-vis the literary modules. To remedy this, I designed a didactic device aimed at developing the scriptural skills of learners through the reading of literary short stories. The results generated by this study reveal a significant increase in the public concerned at the local level (microstructure) but especially on the global level (macrostructure) of the texts produced by the participants. Also, the data collected show the role of writing workshops in motivating learners to write in a foreign language. In addition, the literary short story has proven to be an effective educational tool to use in the language class to help learners improve their target language.

Această cercetare face bilanțul unei abordări didactice a remedierii întreprinse într-o clasă de limbi străine (franceză) la Universitatea din Blida 2. Experimentul a fost inițiat printr-o dublă observație. Prima este calitatea nesatisfăcătoare a textelor produse de studenții mei în cursul de înțelegere-producție scrisă, iar a doua este relația negativă exprimată de acestea din urmă față de modulele literare. Pentru a remedia acest lucru, a fost conceput un dispozitiv didactic care vizează dezvoltarea abilităților scripturale ale cursanților prin lectura de nuvele literare. Rezultatele generate de acest studiu relevă o creștere semnificativă a publicului interesat la nivel local (microstructură) dar mai ales la nivel global (macrostructură) a textelor produse de participanți. De asemenea, datele colectate arată rolul atelierelor de scriere în motivarea cursanților să scrie într-o limbă străină. În plus, nuvela literară s-a dovedit a fi un instrument educațional eficient de utilizat la cursurile de limbi străine pentru a ajuta cursanții să-și îmbunătățească limba țintă.

Cuvinte-cheie
short story, writing workshop, written comprehension-production, remediation, students.,

nuvelă, atelier de scriere, înțelegere-producție scrisă, Remediere, studenţi