Social-communicative competence of the future teacher: status and expectations
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
105 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 14:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:37.09 (1)
Sociology of culture. Cultural context of social life (790)
Organization of instruction (533)
SM ISO690:2012
SAMOILENKO, N.. Social-communicative competence of the future teacher: status and expectations. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 368-372. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Social-communicative competence of the future teacher: status and expectations

CZU: 316.77:37.09

Pag. 368-372

Samoilenko N.
 
„Pereiaslav-Khmelnitskyi State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda”
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2023


Rezumat

The article reveals the degree of professionalism of a modern teacher, which depends on the level of development of his communicative competence, and this basically implies a high level of development of the communicative abilities of an individual. The communicative abilities of a teacher are considered as a multifaceted personal and professional education, which ensures the ability to optimally organize professional communication with other participants in the communicative process, the adequacy of self-perception in communication during interaction and the individual and psychological characteristics of the interlocutors, the speed and ease of learning new, more effective forms of communicative behavior .

Cuvinte-cheie
communicative competence, communication, future teacher