Articolul precedent |
Articolul urmator |
105 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 14:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:37.09 (1) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (790) |
Organization of instruction (533) |
SM ISO690:2012 SAMOILENKO, N.. Social-communicative competence of the future teacher: status and expectations. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 368-372. ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.10, Partea II, 2023 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Cahul, Moldova, 7 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:37.09 | ||||||
Pag. 368-372 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article reveals the degree of professionalism of a modern teacher, which depends on the level of development of his communicative competence, and this basically implies a high level of development of the communicative abilities of an individual. The communicative abilities of a teacher are considered as a multifaceted personal and professional education, which ensures the ability to optimally organize professional communication with other participants in the communicative process, the adequacy of self-perception in communication during interaction and the individual and psychological characteristics of the interlocutors, the speed and ease of learning new, more effective forms of communicative behavior . |
||||||
Cuvinte-cheie communicative competence, communication, future teacher |
||||||
|