Impactul digitalizarii în domeniul educațional pentru arile din Parteneriatul Estic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
226 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 21:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:004(4-11) (1)
Education (14878)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4280)
SM ISO690:2012
CUROŞ, Liudmila. Impactul digitalizarii în domeniul educațional pentru arile din Parteneriatul Estic. In: Administrarea Publică, 2022, nr. 4(116), pp. 97-105. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.52327/1813-8489.2022.4(116).10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 4(116) / 2022 / ISSN 1813-8489

Impactul digitalizarii în domeniul educațional pentru arile din Parteneriatul Estic

The impact of digitalization in the education field for Eastern Partnership Countries

DOI:https://doi.org/10.52327/1813-8489.2022.4(116).10
CZU: 37:004(4-11)

Pag. 97-105

Curoş Liudmila
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 iulie 2023


Rezumat

Articolul pune în valoare echilibrul dintre învaarea tradiionala (o•ine) i învaarea digitala (online), o provocare impusa rapid de regulile pandemiei. Sa descriem beneciile în urma digitalizarii rapide a sistemului educaional din arile parteneriatului estic, în special a Republicii Moldova. Un factor important al procesului digitalizarii îl constituie nivelul de pregatire a cadrelor didactice, antrenate în sistemul educaional i al beneciarilor acestuia (elevi, studeni). În procesul investigaiei au fost depistate lacune despre care autorul ne informeaza. Totodata, este menionat efectul digitalizarii: a adus profesorul mai aproape de elev, de gândirea lui i a provocat gasirea noilor metode de predare, rasturnând metodele cunoscute. În concluzie, autorul menioneaza ca digitalizarea învaamântului pentru multe ari europene nu este o noutate, iar pentru arile parteneriatului estic a fost i este o necesitate absorbita rapid i în major din necesitate dar nu din dorina. De asemenea, sunt oferite unele indicaii de utilizare a platformelor educaionale moderne care pot  aplicate atât online, cât i în cadrul orelor o•ine.

Cuvinte-cheie
digitalizare, sistem de învaamânt, platforme educaionale, o•ine, onlline