Mit și realitate în sculptura lui Tudor Cataraga
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
202 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-21 14:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
730.03:73.071.1 (1)
Plastic arts (431)
SM ISO690:2012
STĂVILĂ, Tudor. Mit și realitate în sculptura lui Tudor Cataraga . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 1(68), pp. 156-160. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.1-68.21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(68) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Mit și realitate în sculptura lui Tudor Cataraga

Myth and reality in the sculpture of Tudor Cataraga

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.1-68.21
CZU: 730.03:73.071.1

Pag. 156-160

Stăvilă Tudor
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2023


Rezumat

Tudor Cataraga belongs to the generation of the nineties of the last century, who together with his guild colleagues Ion Zderciuc, Valentin Vârtosu or Mihai Damian, directed the national sculpture on a new path of reinterpreting artistic paradigms. With themes and subjects taken from mythology and folk art, from universal art and national literature, they proposed a select artistic language, transforming the sculptural forms into a clear message of national identity. Tudor Cataraga was, in sculpture, different from his contemporaries. He did not seek to conform to the fashion of the time, to accept a certain style or trend, but created his own vision of art and existence.

Tudor Cataraga, un reprezentant de seamă al generației nouăzeciștilor a secolului trecut, împreună cu colegii săi de breaslă Ion Zderciuc, Valentin Vârtosu, Mihai Damian a direcționat sculptura națională pe un nou făgaș al reinterpretării paradigmelor artistice. Cu teme și subiecte preluate din mitologie și arta populară, din arta universală și literatura națională ei au propus un limbaj artistic select, transformând formele sculpturale într-un mesaj clar al identității naționale. Tudor Cataraga a fost, în sculptură, diferit de confrații săi. Nu a urmărit să se conformeze modei timpului, să accepte un anumit stil sau tendință, ci și-a format propria viziune asupra artei și existenței.

Cuvinte-cheie
contemporary sculpture, myth and reality, national value, public sculpture, predecessor and reinterpretation,

sculptură contemporană, mit și realitate, valoare națională, sculpturi din spațiul public, predecesor și reinterpretare