Învățarea la disciplinele ariei arte cu deschideri spre interdisciplinaritate și transdisciplinaritate
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
339 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 14:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015+37.016:7.01 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076)
Theory and philosophy of art. Principles of design, proportion, optical effect (109)
SM ISO690:2012
URSU, Zinaida. Învățarea la disciplinele ariei arte cu deschideri spre interdisciplinaritate și transdisciplinaritate. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 172-178. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Învățarea la disciplinele ariei arte cu deschideri spre interdisciplinaritate și transdisciplinaritate

CZU: 37.015+37.016:7.01

Pag. 172-178

Ursu Zinaida
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

The interdisciplinary approach helps to improve the long-term vision by providing solutions to various global problems. Referring to the educational process, we can say that through interdisciplinary practices, a new direction of artistic creation is achieved, relationships established between different fields provides an overview, enriched view of reality; through integration can perform its role in a much more efficient way than if it were analyzed separately. In order to cope with the changes characteristic of the contemporary world, students need strategic skills such as the ability to learn to learn, the ability to evaluate and solve problems etc.

Cuvinte-cheie
interdisciplinary, Transdisciplinary, arts, art education