Proiectul internațional, premisă pentru formarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învățământul profesional tehnic ISCED4
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
241 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-17 06:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.111’243 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4065)
English language (699)
SM ISO690:2012
DIMITRIU, Angela. Proiectul internațional, premisă pentru formarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învățământul profesional tehnic ISCED4. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 185-188. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Proiectul internațional, premisă pentru formarea competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învățământul profesional tehnic ISCED4

CZU: 37.016:811.111’243

Pag. 185-188

Dimitriu Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

The article addresses the aspect of the development of the competence of pragmatic communication in English of the students of technical vocational education and training ISCED 4, in the context of international career requirements. The pragmatic communication competence capitalizes on the ability to understand, construct coherent discourses and appropriate to the social and intercultural circumstances in which communication takes place. The three-dimensional aspects of competence, knowledge, skills and attitudes necessary for the efficient communication in a foreign language in the vocational field, can be developed through project-based learning. The thematic international project constitutes a relevant premise in this sense, as it approaches project-based learning, centered on students, and provides a meaningful context in which students collaborate with students from other countries and explore topics related to their domain. eTwinning international platform, launched in 2005, provides space for development of international projects that offers opportunities for development of English language skills.

Cuvinte-cheie
pragmatic competence, communication in English language, international project, vocational education and training