Paradigma psihopedagogică de recuperare a copiilor cu dificultăți severe de învățare în complexul educațional cu învățământ special ”Orfeu”
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
251 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 12:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4.015.3 (7)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (606)
SM ISO690:2012
ABABII, Oleg, RACU, Aurelia. Paradigma psihopedagogică de recuperare a copiilor cu dificultăți severe de învățare în complexul educațional cu învățământ special ”Orfeu”. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 42-50. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Paradigma psihopedagogică de recuperare a copiilor cu dificultăți severe de învățare în complexul educațional cu învățământ special ”Orfeu”

CZU: 376.4.015.3

Pag. 42-50

Ababii Oleg, Racu Aurelia
 
Complexul Educațional cu învățământ special ”Orfeu”
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

În articol este prezentată experiența elaborărilor comunității științifice despre eficiența recuperării copiilor cu dificultăți severe de învățare în baza continuității sigure dintre depistarea timpurie, educația preșcolară, clasele primare, gimnaziale și incluziunea socială (instituție de tip-complex). Un alt indiciu al recuperării rezidă în implementarea Pedagogiei Curative de alternativă și elaborarea tehnicilor noi de cercetare în dinamică în Complexul Educațional ”Orfeu”

The article presents the experience of the scientific community's elaborations on the effectiveness of the recovery of children with severe learning difficulties based on the safe continuity between early detection, preschool education, primary and secondary classes and social inclusion (complex-type institution). Another indication of recovery resides in the implementation of alternative Curative Pedagogy and the development of new dynamic research techniques in the "Orfeu" Educational Complex

Cuvinte-cheie
Complex educațional, recuperare, copii cu dificultăți severe de învățare, Pedagogie Curativă, alternativă, faze de evoluție a ființei umane, model dinamică progredientă a CDSÎ.,

educational complex, recovery, children with severe learning difficulties, curative pedagogy, alternative, phases of evolution of the human being, progressive dynamic model of CDSÎ.