The significance of mimic-gesture speech in the life of a person with hearing impairment.
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
253 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 16:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.353+159.922.7 (2)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (629)
Psychology (3416)
SM ISO690:2012
HORLACHOV, Oleksandr. The significance of mimic-gesture speech in the life of a person with hearing impairment.. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 24-30. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

The significance of mimic-gesture speech in the life of a person with hearing impairment.

CZU: 376.353+159.922.7

Pag. 24-30

Horlachov Oleksandr
 
National Pedagogical University named by M. P. Dragomanov
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Articolul evidențiază importanța vorbirii dactilice, mimic-gestuale și a limbajului semnelor pentru persoanele cu deficiențe de auz. Este prezentat aparatul categorial determinat în procesul cercetării sistematice. Este descrisă starea de utilizare a vorbirii dactilice, mimico-gestuale și a limbajului semnelor în diferite activități ale persoanelor surde și cu deficiențe de auz. Sunt prezentate tipurile derivate de traducere în limbajul semnelor și competența unui interpret în limbajul semnelor, care trebuie deținută pentru a transmite pe deplin informații persoanelor cu deficiențe de auz prin intermediul comunicării non-verbale.

The article highlights the importance of dactylic, mimic-gestural speech and sign language for people with hearing impairments. The categorical apparatus determined in the process of systematic research is presented. The state of use of dactylic, mimic-gestural speech and sign language in various activities of deaf and hard of hearing people is described. The derived types of sign language translation and thecompetence of a sign language interpreter, which must be possessed in order to fully transmit information to persons with hearing impairments by means of non-verbal communication, are presented.

Cuvinte-cheie
semn de dactil, vorbire dactilică, vorbire mimo-gestuală, traducere în limbajul semnelor, persoane cu deficiențe de auz, structură.,

dactylic sign, dactylic speech, mimic-gestural speech, sign language translation, persons with hearing impairments, structure.