Abordarea STEAM în chimie și biologie prin prisma educației durabile
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
306 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 15:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.2:37.016[54+573]:316.422:37.013 (1)
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1405)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4072)
General and theoretical biology (107)
Social processes. Social dynamics (590)
SM ISO690:2012
GONCEAR, Corina. Abordarea STEAM în chimie și biologie prin prisma educației durabile. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă, Ed. 10, 18-19 martie 2023, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2023, Ediția 10, Vol.2, pp. 19-21. ISBN 978-9975-46-716-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.18-19-03-2023.p19-21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 10, Vol.2, 2023
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
10, Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2023

Abordarea STEAM în chimie și biologie prin prisma educației durabile

STEAM approach in chemistry and biology through the prism of sustainable education

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.18-19-03-2023.p19-21
CZU: 001.2:37.016[54+573]:316.422:37.013

Pag. 19-21

Goncear Corina
 
Centrul de Excelență în Construcții
 
 
Disponibil în IBN: 20 aprilie 2023


Rezumat

The transdisciplinary approach to chemistry through STEAM projects ensures curricular integration, active learning of students, allows solving various problems, increases the realization of products and, last but not least, contributes to the formation of personality. Promoting sustainable energy, sustainability, recycling, environmental protection is becoming an integral aspect of the entire educational process.

Cuvinte-cheie
Transdisciplinary, STEAM, Chemistry, sustainability, recycling, educational process