Articolul precedent |
Articolul urmator |
282 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 09:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9:34 (25) |
Psychology (3397) |
Law. Jurisprudence (15082) |
SM ISO690:2012 RUSU, Dan Octavian. Avantajele și limitele instrumentelor psihologice clinice din expertiza psihologică în context medico-legal. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 1., pp. 13-19. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p13-19 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 1., 2022 |
||||||
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective" 1, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p13-19 | ||||||
CZU: 159.9:34 | ||||||
Pag. 13-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Expertiza psihologică judiciară a inculpatului penal sau a unui reclamant sau pârât întro speță civilă este un proces complex care necesită mult timp și informații pentru a finaliza. Este o procedură complexă în formarea unei opinii profesionale care utilizează instrumente psihologice cu scopul de a rezista rigorilor regulilor de evidență și procesului de încrucișare de date. Cu toate acestea, decizia care rezultă în urma expertizei psihologice judiciare este supusă unui bias din instrumentele utilizate, personalitatea și calificarea psihologului expert. Lucrarea s-a construit pe literatura care a sugerat că în prezent există două modele dominante de evaluare a riscurilor: un model de asumare a riscurilor și un model de minimizare a riscului (Davis, 1996; Tackett, J. L., Kushner, S. C., Herzhoff, K., Smack, A. J., & Reardon, K. W., 2014). |
||||||
Cuvinte-cheie teste psihologice, expertiza psihologică judiciară, expertiza psihologică în context medico-legal, psychological tests, forensic psychological expertise, psychological expertise in a medico-legal context |
||||||
|