The effects of the COVID pandemic on the medical education system – student mental health focus
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
264 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 16:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[616.9:578.834+616.89-057.875] (1)
Communicable diseases. Infectious and contagious diseases, fevers (587)
Virology (446)
Psychiatry. Pathological psychiatry. Psychopathology. Phrenopathies. Psychoses. Mental abnormality. Morbid mental states. Behavioural and emotional disturbances (292)
SM ISO690:2012
PIRLOG, Mihail Cristian. The effects of the COVID pandemic on the medical education system – student mental health focus. In: Sănătatea Mintală pentru toți: dezvoltăm reziliența și servicii de calitate, Ed. 1, 24-26 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2022, pp. 69-70.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătatea Mintală pentru toți: dezvoltăm reziliența și servicii de calitate 2022
Conferința "Sănătatea Mintală pentru toți: dezvoltăm reziliența și servicii de calitate"
1, Chişinău, Moldova, 24-26 noiembrie 2022

The effects of the COVID pandemic on the medical education system – student mental health focus

Efectele pandemiei COVID asupra sistemului de educație medicală – focus sănătatea mintală a studenților

CZU: [616.9:578.834+616.89-057.875]

Pag. 69-70

Pirlog Mihail Cristian
 
University of Medicine and Pharmacy in Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2023


Rezumat

Since the beginning of 2020, the 2019 novel coronavirus disease (COVID-19) pandemic has burdened an unprecedented psychological stress on people around the world, especially medical professionals, including medical students. The last pandemic had a plethora of psychological effects over the medical students (and not only), such as anxiety, depression, stress and loneliness, they had to face a lot of challenges in order to reach the resilience. Research data (results of a survey on the international medical students in Romania and more) offers a necessary background for further evidence-driven strategies to reduce adverse psychological impacts and psychiatric symptoms of pandemic phenomena. Also, the students’ perspective on the remote distance learning and the effectiveness of online teaching gave us a new perspective over the efficacy of the educational process. Based on the results of the already done researches, new educational strategies must be developed and implemented to ensure increased efficiency of higher medical education.

De la începutul anului 2020, pandemia generate de Noul Coronavirus-2019 (COVID-19) a generat un nivel de stres fără precedent asupra oamenilor din întreaga lume, dar mai ales asupra profesioniștilor din domeniul medical, inclusiv a studenților la medicină. Ultima pandemie a avut o multitudine de efecte psihologice asupra studenților la medicină (și nu numai), precum anxietatea, depresia, stresul și sentimentele de însingurare, ei fiind nevoiți să facă față multor provocări pentru a atinge reziliența. Datele cercetărilor (rezultatele unui sondaj asupra studenților internaționali la medicină din România și altele) oferă un fundal necesar pentru strategii ulterioare bazate pe dovezi pentru a reduce impactul psihologic negativ și simptomele psihiatrice generate de fenomenele pandemice. De asemenea, perspectiva studenților asupra învățământului la distanță și eficacitatea predării online ne-a oferit o nouă perspectivă asupra eficacității procesului educațional. Pe baza rezultatelor cercetărilor deja efectuate, trebuie dezvoltate și implementate noi strategii educaționale care să asigure o eficiență sporită a învățământului medical superior.