Articolul precedent |
Articolul urmator |
271 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 11:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.8:780.646.3.03:78.071.1 (1) |
Music (1833) |
SM ISO690:2012 MUNTEANU, Dorina. Miniaturile pentru corn și pian de Oleg Negruţa. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), 17 iunie 2019, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2019, Rezumate, pp. 47-48. ISBN 978-9975-68-371-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică) Rezumate, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)" Chişinău, Moldova, 17 iunie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 780.8:780.646.3.03:78.071.1 | ||||||
Pag. 47-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Repertoriul cornistic din Moldova, deși nu poate fi considerat unul destul de vast, cuprinde totuși câteva lucrări camerale pentru corn și pian. În acest sens, O. Negruța este compozitorul care a scris cel mai mult, fapt pentru care aceste creații merită a fi studiate mai îndeaproape. Printre cele mai cunoscute putem menționa: Melodie, Romanță, Poem, Nocturnă, Dispoziție tristă. De asemenea, compozitorul deseori preia unele lucrări scrise tot de el pentru alte instrumente și le transpune pentru corn, cum ar fi Elegie „În memoria tatălui”, Scherzo, Impromptu ș.a. Majoritatea miniaturilor de regulă au o formă tripartită simplă tipică și un diapazon comod. Din punct de vedere interpretativ, nu acestea nu implică o măiestrie desăvârșită ci sunt mai degrabă adresate corniștilor începători. Acest fapt este confirmat de prezența lor în repertoriul didactic precum și de interpretarea lor frecventă în cadrul concursurilor naționale dar și internaționale. Lucrările cuceresc prin frumusețea melodică, se memorizează ușor și deseori îmbină trăsături și elemente de inspirație folclorică. Articolul este dedicat studierii particularităților stilistice şi de gen, a limbajului muzical și aspectelor compoziționale ale creațiilor vizate și importanței acestora în formarea tinerilor corniști. |
||||||
Cuvinte-cheie Oleg Negruţa, corn, miniaturi, limbaj muzical, particularități stilistice, aspecte compoziţionale |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Munteanu, D.</dc:creator> <dc:date>2019</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Repertoriul cornistic din Moldova, deși nu poate fi considerat unul destul de vast, cuprinde totuși câteva lucrări camerale pentru corn și pian. În acest sens, O. Negruța este compozitorul care a scris cel mai mult, fapt pentru care aceste creații merită a fi studiate mai îndeaproape. Printre cele mai cunoscute putem menționa: Melodie, Romanță, Poem, Nocturnă, Dispoziție tristă. De asemenea, compozitorul deseori preia unele lucrări scrise tot de el pentru alte instrumente și le transpune pentru corn, cum ar fi Elegie „În memoria tatălui”, Scherzo, Impromptu ș.a. Majoritatea miniaturilor de regulă au o formă tripartită simplă tipică și un diapazon comod. Din punct de vedere interpretativ, nu acestea nu implică o măiestrie desăvârșită ci sunt mai degrabă adresate corniștilor începători. Acest fapt este confirmat de prezența lor în repertoriul didactic precum și de interpretarea lor frecventă în cadrul concursurilor naționale dar și internaționale. Lucrările cuceresc prin frumusețea melodică, se memorizează ușor și deseori îmbină trăsături și elemente de inspirație folclorică. Articolul este dedicat studierii particularităților stilistice şi de gen, a limbajului muzical și aspectelor compoziționale ale creațiilor vizate și importanței acestora în formarea tinerilor corniști.</p></dc:description> <dc:source>Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică) (Rezumate) 47-48</dc:source> <dc:subject>Oleg Negruţa</dc:subject> <dc:subject>corn</dc:subject> <dc:subject>miniaturi</dc:subject> <dc:subject>limbaj muzical</dc:subject> <dc:subject>particularități stilistice</dc:subject> <dc:subject>aspecte compoziţionale</dc:subject> <dc:title>Miniaturile pentru corn și pian de Oleg Negruţa</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>