Textele multimodale – produse ale gândirii critice și creative
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
342 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-06 18:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:801.82:004 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076)
Sources of linguistics and philology. Collections of texts (65)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4280)
SM ISO690:2012
MOGLAN, Natalia. Textele multimodale – produse ale gândirii critice și creative. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 51-59. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Textele multimodale – produse ale gândirii critice și creative

CZU: 37.016:801.82:004

Pag. 51-59

Moglan Natalia
 
Liceul Teoretic „Hyperion”, or. Durleşti, m. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 martie 2023


Rezumat

Articolul abordează aspecte didactice de studiere a textelor multimodale, precum banda desenată, romanul grafic și povestirea digitală, care integrează cel puțin două modalități diferite de reprezentare: lingvistice (limbaj, sunet), senzoriale (vizuale, auditive), vizuale (imagine, fotografie) etc. Interesul sporit pentru aceste variațiuni textuale se explică prin introducerea acestora în curriculumul școlar, ediția 2019, și diversitatea strategiilor interactive utilizate în procesul de predare-învățareevaluare a acestora, inclusiv a instrumentelor WEB2.0. de adaptare digitală.

This article focuses on the study of the multimodal texts, such as comics, graphic novels and digital storytelling, which integrate at least two different ways of representation: linguistic (language, sound), sensory (visual, auditory), visual (image, photograph) etc. Special attention in these textual variations is explained by their introduction into the school curriculum, 2019 edition, and the diversity of interactive strategies used in their teaching-learning-evaluation process, including WEB2.0 tools. of digital adaptation.

Cuvinte-cheie
text multimodal, bandă desenată, roman grafic, povestire digitală,

multimodal text, comic strip, graphic novel, digital storytelling