Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
227 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-20 16:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.511:355.02 (1) |
Power of the state. System and function of organs of government (415) |
Military affairs generally (536) |
SM ISO690:2012 SÎRBU, Sergiu. Atribuțiile Președintelui Republicii Moldova în domeniul apărării . In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2022, nr. 16, pp. 327-335. ISSN 1857-0976. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7625437 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice | ||||||
Numărul 16 / 2022 / ISSN 1857-0976 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7625437 | ||||||
CZU: 342.511:355.02 | ||||||
Pag. 327-335 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol sunt analizate atribuțiile Președintelui Republicii Moldova în domeniul apărării. Preşedintele țării noastre este comandantul suprem al forțelor armate. În acest sens, el poate declara, cu aprobarea prealabilă a Parlamentului, mobilizarea parţială sau generală. În acest caz, aprobarea prealabilă din partea Legislativului reprezintă o garanței împotriva arbitrariului și constituie un control ex-ante. De asemenea, s-a reținut că în caz de agresiune armată îndreptată împotriva ţării, Preşedintele Republicii Moldova ia măsuri pentru respingerea atacului, declară stare de război şi le aduce, neîntârziat, la cunoştinţa Parlamentului. Dacă organul legislativ suprem al statului nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în 24 de ore de la declanșarea agresiunii. În această situație, controlul din partea Parlamentului este unul post factum |
||||||
Cuvinte-cheie Preşedintele Republicii Moldova, comandat suprem, Apărare, agresiune, forțe armate, President of the Republic of Moldova, supreme commander, defense, aggression, armed forces |
||||||
|