Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-20 19:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.73+316.344.6-056.2/.3 (1) |
Psychology (3513) |
Social structure. Society as a social system (1018) |
![]() ZLENCO, Carolina. Abordări psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare. In: Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare, 26 octombrie 2022, Chişinău. 2022, pp. 80-85. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare 2022 | ||||||
Conferința "Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare" Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.73+316.344.6-056.2/.3 | ||||||
Pag. 80-85 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Incidenţa în continuă creştere a patologiei psihologice și neurologice la copii, cu repercusiuni severe de integrare în societate şi invalidizare la o vârstă fragedă au servit drept temei pentru a elabora acest articol cu titlul: „Abordari psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare”. Pentru psihologi, medicii neurologi, asistenți sociali, psihopedagogi, care acordă asistenţă consultativă, terapeutică copiilor, este necesară cunoaşterea particularităţilor morfofuncţionale, clinico-paraclinice şi algoritmilor de diagnostic precoce al patologiei psiho-neurologice la copilul de vârstă fragedă. Tulburările de dezvoltare reprezintă o categorie de probleme ale sănătăţii mintale în care copiii au dificultăţi în îndeplinirea sarcinilor timpurii de dezvoltare, precum vorbirea, comunicarea, socializarea, achiziţiile cognitive (gândirea şi învăţarea) şi achiziţiile motorii. |
||||||
Cuvinte-cheie tulburare de dezvoltare, asistență terapeutică, sănătate mintală, patologie, achiziţii, diagnostic precoce, developmental disorder, therapeutic assistance, mental health, pathology, acquisitions, early diagnosis |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Zlenco, C.</dc:creator> <dc:date>2022</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Incidenţa în continuă creştere a patologiei psihologice și neurologice la copii, cu repercusiuni severe de integrare în societate şi invalidizare la o vârstă fragedă au servit drept temei pentru a elabora acest articol cu titlul: „Abordari psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare”. Pentru psihologi, medicii neurologi, asistenți sociali, psihopedagogi, care acordă asistenţă consultativă, terapeutică copiilor, este necesară cunoaşterea particularităţilor morfofuncţionale, clinico-paraclinice şi algoritmilor de diagnostic precoce al patologiei psiho-neurologice la copilul de vârstă fragedă. Tulburările de dezvoltare reprezintă o categorie de probleme ale sănătăţii mintale în care copiii au dificultăţi în îndeplinirea sarcinilor timpurii de dezvoltare, precum vorbirea, comunicarea, socializarea, achiziţiile cognitive (gândirea şi învăţarea) şi achiziţiile motorii.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The ever-increasing incidence of psychological and neurological pathology in children, with severe repercussions of integration into society and invalidation at a young age served as the basis for developing this article with the title: "Psycho-social approaches to children with developmental disorders". For psychologists, neurologists, social workers, psycho-pedagogues, who provide consultative and therapeutic assistance to children, it is necessary to know the morpho-functional peculiarities, clinical para-clinical and algorithms for early diagnosis of psycho-neurological pathology in young children. Developmental disorders represent a category of mental health problems in which children have difficulties in performing early developmental tasks, such as speech, communication, socialization, cognitive acquisitions (thinking and learning) and motor acquisitions.</p></dc:description> <dc:source>Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare () 80-85</dc:source> <dc:subject>tulburare de dezvoltare</dc:subject> <dc:subject>asistență terapeutică</dc:subject> <dc:subject>sănătate mintală</dc:subject> <dc:subject>patologie</dc:subject> <dc:subject>achiziţii</dc:subject> <dc:subject>diagnostic precoce</dc:subject> <dc:subject>developmental disorder</dc:subject> <dc:subject>therapeutic assistance</dc:subject> <dc:subject>mental health</dc:subject> <dc:subject>pathology</dc:subject> <dc:subject>acquisitions</dc:subject> <dc:subject>early diagnosis</dc:subject> <dc:title>Abordări psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>