Eficiența mijloacelor din handbal în cadrul lecțiilor de educație fizică și sport
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
369 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 10:48
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Mihai. Eficiența mijloacelor din handbal în cadrul lecțiilor de educație fizică și sport. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. Ediția a VII-a, 15-17 septembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2022, Ediția 7, pp. 61-71. ISBN 978-9975-68-460-6. DOI: https://doi.org/10.52449/soh22.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 7, 2022
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Ediția a VII-a, Chişinău, Moldova, 15-17 septembrie 2022

Eficiența mijloacelor din handbal în cadrul lecțiilor de educație fizică și sport

DOI:https://doi.org/10.52449/soh22.09

Pag. 61-71

Ciubotaru Mihai
 
Liceul Tehnologic „I. V. Liteanu”, Liteni, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2022


Rezumat

Physical education and sports are important activities that are part of lessons with a special role in: harmonious physical development, development of motor skills, training of motor skills and abilities, maintaining an optimal state of health. The physical education lesson is a pedagogical framework based on an organized teaching activity, led by a specialized teacher who passed on knowledge to students, in order to acquire them. The research methods used in this experiment were: the study method of the literature, the observation method, the test method, the statistical method and the graphical and tabular method. The purpose of the research is to implement the means specific to the game of handball in high school, with a focus on the seventh grade, leading to the achievement of physical education objectives and school programs to increase the efficiency of physical education and sports lessons.

Cuvinte-cheie
students, physical education, means, handball, efficiency