Tendințe actuale ale încadrării diverselor grupuri sociale în învățământul superior
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
261 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 22:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.342.6:378(478) (1)
Social structure. Society as a social system (985)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
DANDARA, Otilia. Tendințe actuale ale încadrării diverselor grupuri sociale în învățământul superior. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 3-13. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405331
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Tendințe actuale ale încadrării diverselor grupuri sociale în învățământul superior

Current tendencies of the involvement of various social groups in higher education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405331
CZU: 316.342.6:378(478)

Pag. 3-13

Dandara Otilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Educația ca fenomen social și sistemul educațional, ca subsistem al sistemului socioeconomic, reflectă specificul evoluției societății. În ultimele decenii a crescut miza socială pentru învățământul superior, deoarece mediul universitar este apreciat drept sursa de bază care asigură evoluția socială. În acest context contează care este configurația contingentului de studenți, cine accede în universități și cum influențează fenomenele sociale asupra tendinței persoanelor de a obține studii superioare. Există anumite diferențe de situație în raport cu diverse forme și cicluri de instruire, fapt ce confirmă interdependența dintre condițiile de integrare socioeconomică și posibilitățile de formare profesională. Analiza datelor statistice în baza unor criterii, precum: genul, vârsta, mediul de trai, scoate în evidență preferințele sau prioritățile diverselor grupuri sociale în raport cu învățământul superior. Cel mai numeros grup social care face studii superioare în Republica Moldova, în general, inclusiv la Universitatea de Stat din Moldova, sunt femeile de 19-22 de ani.

Education as a social phenomenon and the educational system as a subsystem of the socioeconomic system reflect the peculiarities of the society's evolution. In recent decades, the social interest for higher education has increased, because the university environment is valued as the basic source that ensures social evolution. In this context, what matters is the configuration of the student contingent, who enters universities and how social phenomena influence the people’s tendency to get higher education. There are certain situation differences in relation to various forms and cycles of training, a fact that confirms the interdependence between the conditions of socioeconomic integration and the possibilities of professional training. The analysis of statistical data based on criteria such as gender, age, living environment highlights the preferences or priorities of various social groups in relation to higher education. Women aged 19-22 years make up the largest social group that applies for higher education programmes in the Republic of Moldova in general and at Moldova State University in particular.

Cuvinte-cheie
învăţământ superior, forme de învățământ, categorii de studenți, grup social, date statistice,

higher education, forms of education, categories of students, social group, statistical data