Феномен пропаганды в трактовке современной криминологической науки и психолингвистики
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
338 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-16 16:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.9:659.4:343.326 (1)
Criminology. Criminal sciences. Criminalistics (923)
Publicity. Information work. Public relations (392)
Offences against the state (1074)
SM ISO690:2012
ГЫРЛА, Лилия. Феномен пропаганды в трактовке современной криминологической науки и психолингвистики. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2022, nr. 8(158), pp. 91-101. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7277536
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 8(158) / 2022 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Феномен пропаганды в трактовке современной криминологической науки и психолингвистики

The phenomenon of propaganda in the interpretation of modern criminological science and psycholinguistics

Fenomenul propagandei în interpretarea științei criminologice și a psiholingvisticii moderne

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7277536
CZU: 343.9:659.4:343.326

Pag. 91-101

Гырла Лилия
 
Молдавский Государственный Университет
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2022


Rezumat

Nowadays, propaganda, as a stable comprehensive and proven method of influencing the minds of people, is becoming the subject of scientific research, both in criminological science and in psycholinguistics. In the presented article, an attempt was made in order to systematize modern interpretations of such a concept as ‘propaganda’, which is important not only in the process of studying the causes and conditions for committing crimes in the media space (television, radio, Internet content, publishing printed media, etc.), but also for the subsequent development of measures of identifying and preventing cases of the use of destructive propaganda based on the abuse of psycholinguistic techniques for negative influence upon people’s mind and upon their system of moral values and basic instincts.

Până în prezent, propaganda ca metodă stabilă, sistemică și verificată de influențare asupra gândirii oamenilor devine subiect de cercetare atât în știința criminologică, cât și în psiholingvistică. În articol s-a încercat sistematizarea interpretărilor moderne ale conceptului „propagandă”, ceea ce devine important nu doar în procesul de studiere a cauzelor și condițiilor de săvârșire a infracțiunilor în spațiul media (televiziune, radio, internet, presă etc.), dar și pentru dezvoltarea ulterioară a măsurilor de identificare și prevenire a cazurilor de utilizare a propagandei distructive bazate pe abuzul de tehnici psiholingvistice în scopul influențării negative asupra oamenilor, sistemului lor de valori etico-morale, precum și asupra instinctelor

Cuvinte-cheie
propaganda, destructive propaganda, extremism, terrorism, enemy, media space, psycholinguistics, criminological analysis,

propaganda, propagandă distructivă, extremism, terorism, dușman, spațiu media, psiholingvistică, analiză criminologică