Incluziunea copiilor de vârstă școlară cu cerinţe educaţionale speciale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
415 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 11:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733:376 (1)
Fundamental rights. Human rights. Rights and duties of the citizen (958)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
SM ISO690:2012
POLISCA, Cezara-Elena. Incluziunea copiilor de vârstă școlară cu cerinţe educaţionale speciale. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2022, nr. 3(62), pp. 36-41. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.3(62).05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Institutului Naţional al Justiţiei
Numărul 3(62) / 2022 / ISSN 1857-2405

Incluziunea copiilor de vârstă școlară cu cerinţe educaţionale speciale

The inclusion of school-age children with special educational needs

DOI:https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.3(62).05
CZU: 342.733:376

Pag. 36-41

Polisca Cezara-Elena
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2022


Rezumat

Dreptul la educaţie reprezintă o necesitate de bază pentru fiinţa umană, fiind recunoscut în mai multe instrumente internaţionale privind drepturile fundamentale ale omului. Deși dreptul la educaţie a fost recunoscut cu mai bine de jumătate de secol în urmă, persoanele cu dizabilităţi au trebuit să depună eforturi suplimentare pentru a demonstra că statutul lor deosebit le conferă și acest drept. Problema devine și mai subtilă în cazul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, care, confruntându-se cu situaţii de inegalitate și nedreptate, fiind situate într-un dezavantaj evident faţă de ceilalţi membri ai societăţii, reclamă adaptarea mijloacelor și a mediului astfel încât acest drept să poată servi efectiv în deplinătatea sa. Din aceste considerente, educaţia incluzivă trebuie să cuprindă și să implice toţi copiii, indiferent de condiţia lor intelectuală, fizică, socială, emoţională, lingvistică sau de altă natură și să răspundă nevoilor acestora.

The right to education is a basic necessity for the human being and is provided in several international instruments on fundamental human rights. Albeit the right to education has been recognised for more than half a century, persons with disabilities, given the incomparable status, had to dedicate additional efforts to have their right recognised. The issue becomes even more subtle in the case of children with special educational needs, who, facing situations of inequality and unfairness and being in an obvious disadvantage compared to other members of society, shall claim the adaption of means and environment, so that this right become effective to the fullest. For these reasons, inclusive education shall involve all children, regardless of their intellectual, physical, social, emotional, linguistic or other condition and respond to their needs.

Cuvinte-cheie
copil, cerinţe educaţionale speciale, educaţie incluzivă, dizabilitate, reglementări internaționale, reglementări naţionale,

child, special educational needs, inclusive education, disability, international regulation, national regulation