Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
415 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-10 11:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.733:376 (1) |
Fundamental rights. Human rights. Rights and duties of the citizen (958) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658) |
SM ISO690:2012 POLISCA, Cezara-Elena. Incluziunea copiilor de vârstă școlară cu cerinţe educaţionale speciale. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2022, nr. 3(62), pp. 36-41. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.3(62).05 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Institutului Naţional al Justiţiei | ||||||
Numărul 3(62) / 2022 / ISSN 1857-2405 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.3(62).05 | ||||||
CZU: 342.733:376 | ||||||
Pag. 36-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dreptul la educaţie reprezintă o necesitate de bază pentru fiinţa umană, fiind recunoscut în mai multe instrumente internaţionale privind drepturile fundamentale ale omului. Deși dreptul la educaţie a fost recunoscut cu mai bine de jumătate de secol în urmă, persoanele cu dizabilităţi au trebuit să depună eforturi suplimentare pentru a demonstra că statutul lor deosebit le conferă și acest drept. Problema devine și mai subtilă în cazul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, care, confruntându-se cu situaţii de inegalitate și nedreptate, fiind situate într-un dezavantaj evident faţă de ceilalţi membri ai societăţii, reclamă adaptarea mijloacelor și a mediului astfel încât acest drept să poată servi efectiv în deplinătatea sa. Din aceste considerente, educaţia incluzivă trebuie să cuprindă și să implice toţi copiii, indiferent de condiţia lor intelectuală, fizică, socială, emoţională, lingvistică sau de altă natură și să răspundă nevoilor acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie copil, cerinţe educaţionale speciale, educaţie incluzivă, dizabilitate, reglementări internaționale, reglementări naţionale, child, special educational needs, inclusive education, disability, international regulation, national regulation |
||||||
|