Instruirea personalului de specialitate din biblioteci privind Știința Deschisă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
348 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 16:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
027.7+001.89 (3)
Librarianship (690)
General methodology. Scientific and technical methods of research. Scientific analysis and synthesis (1147)
SM ISO690:2012
POVESTCA, Lilia. Instruirea personalului de specialitate din biblioteci privind Știința Deschisă. In: Știința Deschisă în Republica Moldova, Ed. Ediția 2, 27-28 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 2, pp. 247-258. ISBN 978-9975-3564-0-4. DOI: https://doi.org/10.57066/sdrm22.16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Știința Deschisă în Republica Moldova
Ediția 2, 2022
Conferința "Știința Deschisă în Republica Moldova"
Ediția 2, Chişinău, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Instruirea personalului de specialitate din biblioteci privind Știința Deschisă

Librarians training on Open Science

DOI:https://doi.org/10.57066/sdrm22.16
CZU: 027.7+001.89

Pag. 247-258

Povestca Lilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2022


Rezumat

Bibliotecile sunt facilitatorii de bază ai Științei Deschise (ȘD). Instruirea continuă a bibliotecarilor privind ȘD este una din cerințele esențiale pentru a putea beneficia de oportunitățile Accesului Deschis (AD) și a se implica activ în promovarea avantajelor AD pentru societate. În articol este menționată contribuția Grupului de lucru pentru competențe digitale LIBER care își propune să răspândească o cultură mai deschisă și să poziționeze bibliotecile ca parteneri-cheie în formarea de competențe pentru conceptul complex și de perspectivă al ȘD. Sunt indicate sarcinile esențiale ale bibliotecarilor membri activi în grupul de cercetare. Este întreprinsă o analiză a situației cu privire la instruirea personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova (practici educaționale, conținutul și tematica instruirilor, necesități de formare). Sunt identificate modalitățile de formare sau dezvoltare a abilităților, precum și impactul instruirilor și deținerea unor competențe de către bibliotecari privind ȘD.

Libraries are the basic facilitators of Open Science (OS). Continuous training of librarians on OS is one of the key requirements to be able to take advantage of Open Access (OA) opportunities and be actively involved in promoting the benefits of OA for society. The article mentions the contribution of the LIBER Digital Skills Working Group, which aims to spread a more open culture and position libraries as key partners in developing skills for the complex and forward-looking concept of OS. As an active member of the research group, the essential tasks of librarians on OS are indicated. An analysis of the situation regarding the training of specialized personnel in the libraries of the Republic of Moldova (educational practices, content and subject of training, training needs) is undertaken. Ways of training or developing skills in OS are identified, such as the impact of training and the development of skills by librarians on OS.

Cuvinte-cheie
instruire continuă, personal de bibliotecă, Știință Deschisă, activități educaționale, competenţe profesionale,

continuing education, library staff, open science, educational activities, professional skills