Rosine’s areas and recitatives from opera Il Barbiere di Siviglia of Gioacchino Rossini. Musical analysis
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
347 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 00:06
SM ISO690:2012
SIMIONESCU, Cristina. Ariile Rosinei și recitativele din opera Il Barbiere di Siviglia de Gioacchino Rossini. Analize musicale. In: Realizarea de sine - adaptare și integrare socială, Ed. 1, 30 octombrie 2019, Chişinău. Chişinău: Editura Ars Longa, 2019, Volumul II, pp. 152-159.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Realizarea de sine - adaptare și integrare socială
Volumul II, 2019
Conferința "Realizarea de sine - interpretări psihologice și educative"
1, Chişinău, Moldova, 30 octombrie 2019

Rosine’s areas and recitatives from opera Il Barbiere di Siviglia of Gioacchino Rossini. Musical analysis

Ariile Rosinei și recitativele din opera Il Barbiere di Siviglia de Gioacchino Rossini. Analize musicale


Pag. 152-159

Simionescu Cristina
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 7 octombrie 2022


Rezumat

Rossini intended Rosina's voice as contralto, but the fabric, ornaments, colors, and vocal ambitus allow the sopranos to approach it. Nowadays, the rossinian contralto voices, which represented the authentic terminology of the times, are rarer. Contralto rossinian, like all the voices of Italian melodrams from the beginning of the century, is expressed by standard or recitative musical, cabaret and aria, with a dramatic composition of very precise characters. The recitatives in Sevilla's Barber of Opera by Gioacchino Rossini are also reference music pages that we will analyze.

Cuvinte-cheie
comic opera, areas, recitatives