Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-30 00:06 |
![]() SIMIONESCU, Cristina. Ariile Rosinei și recitativele din opera Il Barbiere di Siviglia de Gioacchino Rossini. Analize musicale. In: Realizarea de sine - adaptare și integrare socială, Ed. 1, 30 octombrie 2019, Chişinău. Chişinău: Editura Ars Longa, 2019, Volumul II, pp. 152-159. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Realizarea de sine - adaptare și integrare socială Volumul II, 2019 |
||||||
Conferința "Realizarea de sine - interpretări psihologice și educative" 1, Chişinău, Moldova, 30 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 152-159 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Rossini intended Rosina's voice as contralto, but the fabric, ornaments, colors, and vocal ambitus allow the sopranos to approach it. Nowadays, the rossinian contralto voices, which represented the authentic terminology of the times, are rarer. Contralto rossinian, like all the voices of Italian melodrams from the beginning of the century, is expressed by standard or recitative musical, cabaret and aria, with a dramatic composition of very precise characters. The recitatives in Sevilla's Barber of Opera by Gioacchino Rossini are also reference music pages that we will analyze. |
||||||
Cuvinte-cheie comic opera, areas, recitatives |
||||||
|