Traditional reading versus online reading
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
261 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 17:09
SM ISO690:2012
MOLDOVAN, Adriana Corina. Traditional reading versus online reading. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 214-221. ISBN 978-9975-46-583-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 2, 2021
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021

Traditional reading versus online reading


Pag. 214-221

Moldovan Adriana Corina
 
Liceul Teoretic „Ana Ipătescu” Gherla, jud. Cluj
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2022


Rezumat

In 1998, the education reform started in force. It was the year when there was first talk of "active-participatory methods", of "performance descriptors". Beginner teachers accepted these changes quite easily compared to the more "experienced" ones, who asked themselves the question "Why?". "Why give up the grading system?", "Why do students have to work / learn in groups?", "Why do we need new teaching-learning methods, when the existing ones worked very well?" , "Why should an interdisciplinary teaching take place?". It was much easier for novice teachers to apply innovation than for many teachers who had been in the system for a long time. In 2012-2013, the preparatory group from kindergarten was introduced for the first time in the Romanian education system at school. Starting this year, the approach to primary school learning must be addressed in an integrated manner. Once again, the question "Why?" “Why do we HAVE to carry out teaching-learning-assessment in an integrated way? So far I have achieved this monodisciplinary, multidisciplinary, interdisciplinary and it has been good. Now why isn't it? ” In fact, it is not a question of whether it is good or not, but simply the educational system conforms to the requirements of today's society, to the requirements of TODAY students, who are no longer the same as in 1998, when education reform began. It is simply about the EVOLUTION of the education system.

În anul 1998 a demarat în forță reforma învățământului. A fost anul în care se vorbea pentru prima dată de „metodele activ-participative”, despre „descriptori de performanță”. Cadrele didactice începătoare acceptau aceste schimbări destul de uşor în comparație cu cele mai „experimentate”, care îşi puneau întrebarea „De ce?”. „De ce se renunță la sistemul de evaluare cu note?”, „De ce elevii trebuie să muncească/învețe în grupuri?”, „De ce e nevoie de noi metode de predare-învățare, când cele existente deja funcționau foarte bine?”, „De ce trebuie să se realizeze o predare interdisciplinară?”. Cadrelor didactice novice le era mult mai simplu să aplice inovația decât multor cadre care se aflau în sistem de mai multă vreme. În anul şcolar 2012-2013 grupa pregătitoare de la grădiniță s-a introdus pentru prima dată în sistemul de învățământ românesc la şcoală. Începând din acest an, abordarea conținuturilor învățării la ciclul primar trebuie să se realizeze în manieră integrată. Încă o dată s-a pus întrebarea „De ce?”. „De ce TREBUIE să realizăm predarea-învățarea-evaluarea în manieră integrată? Până acum am realizat acest lucru monodisciplinar, pluridisciplinar, interdisciplinar şi a fost bine. Acum de ce nu mai e?”. De fapt, nu se pune problema dacă e bine sau nu, ci pur şi simplu sistemul educațional se pliază pe cerințele societății actuale, pe cerințele elevilor de AZI, care nu mai sunt aceiaşi cu cei din anul 1998, când a început reforma învățământului. Pur şi simplu este vorba despre EVOLUŢIA sistemului de învățământ.

Cuvinte-cheie
Education reform, education system, monodisciplinary, multidisciplinary, interdisciplinary, evolution.,

reforma educației, sistem de educaţie, monodisciplinar, pluridisciplinar, interdisciplinar, evoluție.