Gestionarea şi utilizarea google workspace for education
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
496 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-09 12:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.7:373.3/.5.013 (1)
Computer communication. Computer networks (535)
Kinds of school providing general education (2121)
SM ISO690:2012
GURIȚĂ, Elena. Gestionarea şi utilizarea google workspace for education. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 26, 1 februarie - 1 martie 2022, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 26, Vol.2, pp. 35-37. ISBN 978-9975-159-49-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 26, Vol.2, 2022
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
26, Chișinău, Moldova, 1 februarie - 1 martie 2022

Gestionarea şi utilizarea google workspace for education

CZU: 004.7:373.3/.5.013

Pag. 35-37

Guriță Elena
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2022


Rezumat

A ctualitatea temei: Pandemia ne-a schimbat fundamental felul în care trăim afectând toate domeniile sociale de activitate. Procesul educațional, însă a fost unul dintre sectoarele cele mai afectate, deoarece a fost sistată activitatea fizică în școlile, colegiile și universitățile din țară, iar cursurile online au devenit noua normalitate. Pentru a asigura continuitatea studiilor Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova a întreprins mai multe acțiuni de susținere a cadrelor didactice și părinților, printre care și încheierea acordului de parteneriat cu Google în vara anului 2020. Noutatea științifică: în urma formărilor care au avut loc, cadrele didactice pe lângă contul G Suite s-au ales și cu o gamă vastă de instrumente digitale pe care urmau să le utilizeze în cadrul orelor cu elevii. În acest context se conturează o nouă problemă destul de serioasă: cât de eficient sunt utilizate aceste instrumente la clasă. Apare necesitatea stringentă a unui ghid de utilizare a acestor instrumente în cadrul procesului educațional hibrid. O biectul cercetării: Îl constituie eficiența utilizării componentelor Google Workspace for Education în procesul educațional preuniversitar. S copul cercetării: Rezidă în analiza teoretico-practică a componentelor Google Workspace for Education, precum și elaborarea și implementarea unor suporturi metodologice online în vederea sporiri calității actului educațional. A bordarea teoretică: Primul aspect studiat au fost standardele de competență digitală pentru cadrele didactice din republica Moldova [1]. În conformitate cu care se organizează procesul educațional, iar în cazul procesului de învățământ la distanță ne vom folosi de „Metodologia privind continuarea la distanță a procesului educațional în condiții de carantină, pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal, aprobată prin ordinul MECC nr. 351 din19.03.2020” [3] Alt aspect important pe care l-am tratat aici este studiul componentelor Google Workspace for Education: asemănările și deosebirile dintre ele, precum și eficiența lor în formarea competențelor la disciplină [4]. A bordarea practică: În cercetarea experimentală este identificat nivelul competențelor digitale ale cadrelor didactice. La etapa de constatare a experimentului realizat au fost evidențiați factorii ce determină cadrul didactic să utilizeze platformele educaționale în procesul educațional de tip hibrid. Rezultatele experimentului de constatare au scos în evidență lacunele și au creat temeiul elaborării demersului formativ, în cadrul căruia au fost valorificate premisele teoretice, create în cadrul conceptual al cercetării. Eșantionul experimental constituit din 85 subiecți este reprezentativ statistic pentru abordarea problemei investigate. Aspectele realizate în cadrul etapei formative vizează: organizarea de seminarelor online și crearea claselor virtuale cu ajutorul Google Classroom unde participanții au îndeplinit sarcini asincron. C oncluzii generale și recomandări: În urma studiului realizat putem afirma cu certitudine că cadrele didactice din învățământul preuniversitar și-au dezvoltat competențele digitale într-un ritm alert dictat de pandemia Covid-19. Este remarcabilă disponibilitatea și deschiderea cu care au abordat problema perfecționării acestor competențe din partea cadrelor didactice. Faptul că resursele din Google Workspace sunt gratuite, constituie un avantaj serios în implementarea lor pe scară largă și pe un timp îndelungat. Tipul de învățământ hibrid implementat astăzi la clasă, cât și predarea asincronă sunt două direcții de perspectivă în țara noastră. Iar cunoaștere și gestionarea corectă a componentelor Google Workspace vă aduce un plus valoare întregului proces educațional. În urma celor expuse recomandăm: utilizarea cât mai frecventă a componentelor Google Workspace în cadrul lecțiilor, pentru sporirea interesului elevilor față de obiectul studiat. Sporirea nivelului de concentrație al elevilor în timpul lecțiilor prin utilizarea instrumentelor din Google Workspace cum ar fi tabla virtuală jamboard.