Spiritualitatea – ca dominantă a învăţământului (educaţiei) de nivel preşcolar/primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
275 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 14:43
SM ISO690:2012
ZOLOTARIOV, Elena. Spiritualitatea – ca dominantă a învăţământului (educaţiei) de nivel preşcolar/primar. In: Rezistenţa la educaţie: : Soluţii şi perspective, 30 octombrie 2014, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Tipografia din Bălţi, 2014, pp. 170-176. ISBN 978-9975-132-15-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Rezistenţa la educaţie: 2014
Conferința "Rezistenţa la educaţie: "
Bălți, Moldova, 30 octombrie 2014

Spiritualitatea – ca dominantă a învăţământului (educaţiei) de nivel preşcolar/primar


Pag. 170-176

Zolotariov Elena
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2022


Rezumat

Article highlights scientifically substantiated solution for modernization of the educational process to facilitate the development of a free and independent personalities, able to think and act with moral responsibility. The study aimed at determining the conditions pedagogical awareness of the moral value of an act by the preschool and primary students. Research results reflect the author's attempt to build a model adjusted moral teaching process systems compatible with the rigors of space European value.