Experimentul de laborator – metodă didactică eficientă în cadrul disciplinelor şcolare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
700 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 10:41
SM ISO690:2012
GUZGAN, Dorin, GUZGAN, Natalia. Experimentul de laborator – metodă didactică eficientă în cadrul disciplinelor şcolare. In: Rezistenţa la educaţie: : Soluţii şi perspective, 30 octombrie 2014, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Tipografia din Bălţi, 2014, pp. 122-127. ISBN 978-9975-132-15-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Rezistenţa la educaţie: 2014
Conferința "Rezistenţa la educaţie: "
Bălți, Moldova, 30 octombrie 2014

Experimentul de laborator – metodă didactică eficientă în cadrul disciplinelor şcolare


Pag. 122-127

Guzgan Dorin, Guzgan Natalia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2022


Rezumat

The right combination of traditional and non traditional methods of teaching-learning-evaluation allows achieving of expected results. Educational reforms have a guide role in the process of competence formation. Their aim is to prepare young generations for better fitting in the today's society. The actual papper is designed for teachers who lead experimental disciplines as Physics, Technological Education, Chemistry and Biology. Here are defined and presented various forms, classifications and phases of planning and organisation of the laboratory experiment.