Esența indicatorilor atenției în formarea deprinderilor noi de execuție a compoziției artistice la sol
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
259 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-28 20:23
SM ISO690:2012
VACARENCO, Elena, GRIMALSCHI, Teodor. Esența indicatorilor atenției în formarea deprinderilor noi de execuție a compoziției artistice la sol. In: Probleme actuale ale teoriei şi practicii culturii fizice, 13 aprilie 2020, Chisinau. Chişinău: USEFS, 2020, Ediția 23, pp. 117-122. ISBN 978-9975-68-407-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale teoriei şi practicii culturii fizice
Ediția 23, 2020
Conferința "Probleme actuale ale teoriei şi practicii culturii fizice"
Chisinau, Moldova, 13 aprilie 2020

Esența indicatorilor atenției în formarea deprinderilor noi de execuție a compoziției artistice la sol


Pag. 117-122

Vacarenco Elena, Grimalschi Teodor
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2022


Rezumat

The paper presents the results of the pedagogical experiment with the first year SUPES students, faculty of kinetotherapy, regarding the estimation of the learning activity influence of the artistic gymnastic compositions in the floor sample on the development of the attention productivity as a psychic regulatory phenomenon, which designates the activity of focusing the psychic energy on the reproduction of the artistic and aesthetic character of the movements, required in the execution of the exercises in the instructive-educational process in the artistic gymnastic discipline.

Cuvinte-cheie
attention indicators, concentration and attention stability, attention productivity, Anfimov correction test, instructive-educational process, artistic gymnastics, floor composition, female students