Orientarea profesională aplicativă a educației fizice liceale de profil tehnologic: probleme și perspective
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
351 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 11:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.947:373.037.1 (2)
Kinds of school providing general education (2026)
SM ISO690:2012
SURUCIUC, Bogdan. Orientarea profesională aplicativă a educației fizice liceale de profil tehnologic: probleme și perspective. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 158-164. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Orientarea profesională aplicativă a educației fizice liceale de profil tehnologic: probleme și perspective

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.10
CZU: 373.947:373.037.1

Pag. 158-164

Suruciuc Bogdan
 
Liceul Tehnologic Elie Radu, Botoșani
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

În cadrul prezentei cercetări a fost efectuat un studiu, care vizează perfecționarea procesului de educație fizică din învățământul liceal de profil tehnologic, orientat spre pregătirea fizică profesional-aplicativă a viitorului specialist din domeniu. Pe baza abordărilor tradiționale și a celor actuale din domeniul teoriei și practicii pregătirii fizice profesionale aplicative la diferite niveluri de învățământ, precum și luând în considerare caracteristicile psihofizice și psihosociale ale personalității elevilor, am identificat potențialul educațional al educației fizice din ciclul treptei de liceu, ce ține de perspectiva orientării profesionale aplicative a acesteia pentru profilul tehnologic. Factorii principali care au servit la determinarea caracterului influențelor pedagogice formative ale procesului de educație fizică profesional-aplicative au devenit componentele structural-funcționale profesiografice de bază în contextul calităților psihofizice, al deprinderilor motrice și al însușirilor psihosociale necesare specialistului pentru realizarea obiectivelor socioprofesionale.

Cuvinte-cheie
liceu, educație fizică, pregătire fizică profesională aplicativă, dezvoltare fizică, calități fizice, deprinderi psihomotrice, profesiogramă