Analiza comparativă privind timpul alocat practicării activităților fizice în statele Uniunii Europene
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
286 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-07 19:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
379.8:796(4) (2)
Leisure (44)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700)
SM ISO690:2012
TOMA, Alin-Cătălin. Analiza comparativă privind timpul alocat practicării activităților fizice în statele Uniunii Europene. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 38-42. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Analiza comparativă privind timpul alocat practicării activităților fizice în statele Uniunii Europene

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.38-2.03
CZU: 379.8:796(4)

Pag. 38-42

Toma Alin-Cătălin
 
Școala gimnazială Gorban, Iași
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Complexitatea vieții umane în societate și provocările lumii contemporane au drept consecință regândirea rolului și a ponderii factorilor care contribuie la realizarea educației de-a lungul vieții. Este semnificativ și specific faptul că necesitatea intervenției sociale în evoluția individului este conștientizată la nivelul societății, iar realizarea ei este organizată, controlată în moduri deosebite, în funcție de gradul și caracteristicile de emancipare ale fiecărei societăți. Domeniul timpului liber este, cu siguranţă, unul dintre cele mai dinamice domenii, având în ultimul timp o ascensiune fără precedent în ceea ce priveşte modul și necesitatea de practicare a exerciţiilor fizice. Timpul liber ocupă un loc important în istoria omenirii şi a devenit o condiţie indispensabilă pentru îmbogăţirea personalităţii omului, acesta nu trebuie „umplut” cu diverse activităţi ocazionale sau pierdut pur şi simplu, ci trebuie împărţit judicios în aşa fel, încât cunoştinţele acumulate să fie integrate în fondul curricular de bază, în scopul asigurării caracterului unitar al ideilor, concepţiilor, atitudinilor. Plimbările pe jos, practicarea diferitelor sporturi în fața blocului, mersul pe bicicletă prin parc, tot ceea ce înseamnă mişcare în general au fost înlocuite treptat de tot felul de gadgeturi, privitul la televizor şi navigarea pe internet. Asemenea activităţi stimulează intelectul, dar ignoră corpul, iar implicaţiile pe termen lung nu sunt tocmai benefice.

Cuvinte-cheie
sport, timp liber, sănătate, mod de viaţă