Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-22 13:43 |
![]() КЁР, Людмила. СМИ-Консультирование как специфическая форма социально-психологической помощи в период пандемии COVID-19. In: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 131-135. ISBN 978-9975-46-545-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie 2021 | ||||||
Conferința "Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie" Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 131-135 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article examines the features of the psychological impact of mass media on individual and public consciousness in the context of the COVID-19 pandemic. The authors focus on the issue of providing social and psychological assistance to the population through mass media-counseling in modern realities. The article substantiates the idea of the need for remote counseling in connection with the actualization of interpersonal and intrapersonal problems in most people in a situation of self-isolation and uncertainty associated with the COVID-19 pandemic. The characteristic features, difficulties and advantages of conducting media consulting are highlighted and described. |
||||||
Cuvinte-cheie COVID-19 pandemic, mass media, mass media-counseling, social and psychological assistance, fear, anxiety, pandemie COVID-19, mass-media, mass-media-consiliere, asistență socială și psihologică, frică, anxietate |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ker, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Comrat, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ru'>СМИ-Консультирование как специфическая форма социально-психологической помощи в период пандемии COVID-19</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-545-8</relatedIdentifier> <subjects> <subject>COVID-19 pandemic</subject> <subject>mass media</subject> <subject>mass media-counseling</subject> <subject>social and psychological assistance</subject> <subject>fear</subject> <subject>anxiety</subject> <subject>pandemie COVID-19</subject> <subject>mass-media</subject> <subject>mass-media-consiliere</subject> <subject>asistență socială și psihologică</subject> <subject>frică</subject> <subject>anxietate</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article examines the features of the psychological impact of mass media on individual and public consciousness in the context of the COVID-19 pandemic. The authors focus on the issue of providing social and psychological assistance to the population through mass media-counseling in modern realities. The article substantiates the idea of the need for remote counseling in connection with the actualization of interpersonal and intrapersonal problems in most people in a situation of self-isolation and uncertainty associated with the COVID-19 pandemic. The characteristic features, difficulties and advantages of conducting media consulting are highlighted and described.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul examinează caracteristicile impactului psihologic al mass-media asupra conștiinței individuale și publice în contextul pandemiei COVID-19. Autorii se concentrează pe problema acordării asistenței sociale și psihologice populației prin intermediul mass-mediaconsiliere în realitățile moderne. Articolul fundamentează ideea de nevoie de la distanță de consiliere în legătură cu actualizarea interpersonale și intrapersonale probleme în cele mai multe persoane într-o situație de auto-izolare și de incertitudine asociat cu COVID-19 pandemie. Caracteristicile caracteristice, dificultățile și avantajele efectuării consultanței media sunt evidențiate și descrise.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>