Dimensiuni ale evaluării personalităţii adolescenţilor folosind testul de personalitate Big five inventory
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
559 79
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 10:29
SM ISO690:2012
IONAŞCU, Grigore. Dimensiuni ale evaluării personalităţii adolescenţilor folosind testul de personalitate Big five inventory. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 234-249. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Dimensiuni ale evaluării personalităţii adolescenţilor folosind testul de personalitate Big five inventory


Pag. 234-249

Ionaşcu Grigore
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

The Big Five Inventory / BFI (OP John, EM Donahue and RL Kentle) was created to allow an efficient and flexible assessment of five major personality dimensions (factors), being useful especially for research purposes. The 44 items - presented by Benet-Martínez and John (1998) for both the original English version and the one translated into and adapted for the Spanish language - have short and simple wording, avoiding ambiguity or ambiguity of meaning, as well as the potential to arouse the social desirability of the answers offered by a subject. The 44 items are divided into the following five major personality factors: neuroticism, extraversion, open-mindedness, agreeableness, conscientiousness.

Inventarul pentru evaluarea celor cinci mari factori de personalitate/ Big Five Inventory/ BFI (O. P. John, E. M. Donahue şi R. L. Kentle) a fost construit pentru a permite evaluarea eficienţă şi flexibilă a celor cinci mari dimensiuni (factori) a ale (i) personalităţii, fiind util mai ales în scopuri de cercetare. Cei 44 de itemi prezentaţi de Ben Benet -Martínez şi John (1998) 1998), atât pentru versiunea originală, în limba engleză, cât şi pentru versiunea tradusă şi adaptată în limba spaniolă – au formulări scurte şi simple, evitându evitându-se ambiguitatea sau echivocitatea semnificaţiilor, precum şi potenţialul de suscitare a dezirabilităţii sociale a răspunsurilor oferite de un subiect. Cei 44 de itemi sunt repartizaţi pe următorii cinci factori majori ai personalităţii: nevrotismul, extraversiunea, deschiderea în plan mental, agreabilitatea, conştiinciozitatea.

Cuvinte-cheie
personality factors, neuroticism, extraversion, open-mindedness, agreeableness, conscientiousness,

factori de personalitate, nevrotismul, extraversiunea, deschiderea în plan mental, agreabilitatea, conştiinciozitatea