Universitatea vârstei a treia – de la idee la rețea de învățare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
295 0
SM ISO690:2012
BUTURE, Beatrice-Mihaela. Universitatea vârstei a treia – de la idee la rețea de învățare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 143-153. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Universitatea vârstei a treia – de la idee la rețea de învățare


Pag. 143-153

Buture Beatrice-Mihaela
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

This paper presents the evolution of the Universities of The Third Age, starting from the two models that have led to the global phenomenon of U3A, the French and the British one. International associations have encouraged lifelong learning and the establishment of research centres. Technology enables remote communication and thus a learning/teaching network has been created. In Romania there are two Universities that set up U3A, in Galati and Cluj, but the concept is yet little known.

În această lucrare este prezentată evoluția Universităților Vârstei a Treia, pornind de la cele două modele care au stat la baza fenomenului global U3A, cel francez și cel britanic. Asociațiile internaționale au încurajat procesul de învățare pe toată perioada vieții și înființarea de centre de cercetare. Tehnologia permite comunicarea la distanță și astfel s-a creat o rețea de învățare/ predare. În România sunt două Universități care au înființat U3A, la Galați și la Cluj, însă conceptul este puțin cunoscut.

Cuvinte-cheie
University of Third Age, U3A, lifelong learning, senior education,

Universitatea Vârstei a Treia, U3A, învățare pe toată perioada vieții, educație pentru vârstnici