Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() BUTURE, Beatrice-Mihaela. Universitatea vârstei a treia – de la idee la rețea de învățare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 143-153. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol.19, Partea 2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 143-153 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This paper presents the evolution of the Universities of The Third Age, starting from the two models that have led to the global phenomenon of U3A, the French and the British one. International associations have encouraged lifelong learning and the establishment of research centres. Technology enables remote communication and thus a learning/teaching network has been created. In Romania there are two Universities that set up U3A, in Galati and Cluj, but the concept is yet little known. |
||||||
Cuvinte-cheie University of Third Age, U3A, lifelong learning, senior education, Universitatea Vârstei a Treia, U3A, învățare pe toată perioada vieții, educație pentru vârstnici |
||||||
|