„Poetry-slam“ im daf-unterricht: überlegungen am beispiel eines deutsch-albanischen workshops im oktober 2018
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
371 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 12:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.112.2:378.147 (3)
West Germanic languages (other than English) (121)
Higher education. Universities. Academic study (2669)
SM ISO690:2012
FRANKENFELD, Christian. „Poetry-slam“ im daf-unterricht: überlegungen am beispiel eines deutsch-albanischen workshops im oktober 2018 . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 358-364. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

„Poetry-slam“ im daf-unterricht: überlegungen am beispiel eines deutsch-albanischen workshops im oktober 2018

„Poetry-slam“ in daf-lessons: considerationsusing the example of a german-albanian workshop in october 2018

CZU: 811.112.2:378.147

Pag. 358-364

Frankenfeld Christian
 
Unabhängiger Forscher, Deutschland
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

During the last two decades, poetry slam has become an increasingly popular form of literary expression worldwide. In addition to popular evening events by well-known slam artists, the format is also widely used in literature classes at German schools and universities. There exist many publications on didactic concepts, as well as instructive work sheets, yet very little research literature on its application to German foreign language classes has been published to date. In the following paper, the history and basic principles of slam poetry are explored in detail. After an explication of the basic rules and necessary conditions of slam poetry, a special focus will be put on the underlying idea of literature ‘from the bottom up.’ On the basis of a German-Albanian workshop that took place in October 2018, optional changes to the normal patterns of slam poetry are debated, and practical problem areas are highlighted. These include organizational obstacles as well as different cultural conceptions. Rather than following rigid procedures, a trial and error approach is used in accordance with the general spirit of poetry slam. Necessary cultural accommodations by both the workshop instructors and the participants are described. Poetry slam is thus understood as an intercultural gain for all participants.

În ultimele două decenii, slam-ul poeziei a devenit o formă tot mai populară de exprimare literară la nivel mondial. Pe lângă evenimentele populare de seară ale unor artişti slam cunoscuţi, formatul este de asemenea utilizat pe scară largă la cursurile de literatură din şcolile şi universităţile germane. Există numeroase publicaţii despre concepte didactice, precum şi fişe de lucru instructive, dar până în prezent s-a publicat foarte puţină literatură de cercetare cu privire la aplicarea sa la cursurile de limbi străine germane. În lucrarea următoare, istoria şi principiile de bază ale poeziei slam sunt explorate în detaliu. După o explicare a regulilor de bază şi a condişiilor necesare poeziei slam, se va pune un accent special pe ideea de bază a literaturii „de jos în sus.” Pe baza unui atelier germano-albanez care a avut loc în octombrie 2018, opţional sunt dezbătute modificări ale modelelor normale ale poeziei slam şi sunt evidenţiate domeniile de probleme practice. Acestea includ obstacole organizaţionale, precum şi diferite concepţii culturale. În loc să urmeze proceduri rigide, se foloseşte o abordare de încercare şi eroare în conformitate cu spiritul general al poeziei slam. Sunt descrise acomodările culturale necesare atât de către instructorii atelierului, cât şi de către participanţi. Slamul poeziei este astfel înţeles ca un câştig intercultural pentru toţi participanţii.

Cuvinte-cheie
poetry slam, German foreign language classes, international workshops, interculturalism, Southeastern Europe,

slam de poezie, cursuri de limbi străine germane, ateliere internaționale, interculturalism, sud-estul Europei