Intertextualitat in Thomas Melles „Ode”
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
398 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.112.2.09-2”20”(092)MellesT. (1)
West Germanic literatures (other than English) (38)
SM ISO690:2012
FEDORENKO, Larisa. Intertextualitat in Thomas Melles „Ode”. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. I, pp. 86-88. ISBN 978-9975-50-271-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 10, Vol. I, 2021
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021

Intertextualitat in Thomas Melles „Ode”

CZU: 821.112.2.09-2”20”(092)MellesT.

Pag. 86-88

Fedorenko Larisa
 
Staatliche Iwan-Franko-Universität Zhytomyr
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2022


Rezumat

Thomas Melle (născut în 1975) este unul dintre cei mai importanți artiști de pe scena litera-ră actuală din Germania. Pentru romanul său autobiografic „Lumea din spatele tău” (Die Welt im Rücken) (2016), în care au fost discutate tulburarea bipolară și fazele autodistructive ale artistului, el a ajuns pe locul 1 pe cea mai bună listă SWR. Problema este adusă la iveală și în piesa „Ode” (2019), care a fost co-mandată pentru Deutsche Theater Berlin și care a fost, de asemenea, foarte bine primită ca producție de Lilja Rupprecht (născută în 1984). Acest articol este despre relațiile intertextuale și intermediare din piesa „Ode” a lui Thomas Melle. Există numeroase referințe la opere de artă din domeniul literaturii, picturii, muzicii, teatrului etc. Cel mai important punct de referință al piesei este conceptul lui Bertolt Brecht des-pre piesa didactică. Printre altele, „Abuzul public” (Publikumsbeschimpfung) al lui Peter Handke, pictura lui Martin Kippenberger „Cu toată bunăvoința din lume, nu pot vedea o svastică” (Ich kann beim besten Willen kein Hakenkreuz entdecken), ideile artistice ale lui Marcel Duchamp, John Cage, Samuel Beckett și Theodor W. Adorno sunt discutat.

Cuvinte-cheie
Thomas Melle, artă, intermediară, intertextualitate, Bertolt Brecht, Lehrstück