Reglarea emoţională la vârsta adolescenţei: abordări conceptuale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
436 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-21 19:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:159.942 (11)
Psychology (3512)
SM ISO690:2012
BURCIU, Lidia. Reglarea emoţională la vârsta adolescenţei: abordări conceptuale. In: Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, : Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei, 22-23 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, pp. 50-53. ISBN 978-9975-159-16-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, 2021
Conferința "Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei"
Chişinău, Moldova, 22-23 aprilie 2021

Reglarea emoţională la vârsta adolescenţei: abordări conceptuale

Emotional adjustment in adolescence: conceptual approaches

CZU: 159.922.8:159.942

Pag. 50-53

Burciu Lidia
 
Școala doctorală de Știinţe Sociale și ale Educației
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Emotional regulation is an important element on which human civilization rests, because society can be defined as the sum of coordinated social interactions of the individuals that make it up, interactions that require it to regulate how its emotions are lived and expressed. Emotions facilitate our optimal decisions, privileging the really important elements and accelerating the decision-making process; In addition, it stimulates the retention of these elements in memory, in order to guide even faster future reactions. Moreover, they regulate social interactions, emotional expressions, communicate directly to those around us our inner state and suggest optimal ways to communicate with us.

Cuvinte-cheie
emotional regulation, adolescence, emotions, emotional intelligence