Motivația elevilor liceeni-factor în formarea competențelor specifice geografiei în contextul gândirii științifice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
339 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 16:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:91 (21)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950)
Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography (431)
SM ISO690:2012
PĂTRAȘCU, Alexandra. Motivația elevilor liceeni-factor în formarea competențelor specifice geografiei în contextul gândirii științifice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 91-95. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p91-95
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Motivația elevilor liceeni-factor în formarea competențelor specifice geografiei în contextul gândirii științifice

Motivation of high school students - factor in the formation of geography specific skills in the context of scientific thinking

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p91-95
CZU: 37.016:91

Pag. 91-95

Pătrașcu Alexandra
 
Colegiul Național „Alexandru Odobescu”, Pitești
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Scopul acestui articol este de a evidenția aspectul cel mai important care vizează formarea competențelor specifice geografiei la elevii liceeni, respectiv motivația de a învăța, în contextul crizei sanitate din prezent. În prezent, învățarea geografiei se bazează pe munca independentă a elevului, conform actualei metodologii, ca urmare elevul se transformă în propriul său profesor urmărind formarea personalităţi sale. În prima parte a articolului am menționat percepția motivației de învățare, în context școlar actual, prin definirea după unii autori, iar în cea de-a doua parte rolul motivației în formarea competențelor geografice la elevii din ciclul liceal. În acest context cadrul didactic este principalul agent al schimbării în sistemul de învăţămînt, este un model de învățare pentru elevi, model de motivație pentru toate tipurile de învățare şi elementul deteriminant în formarea competenţelor geografce ale elevilor în interiorul și exteriorul școlii. Acesta trebuie să aibă o abordare diferită în funcție de situație și problemele de motivaţie ale elevilor care sunt diverse și diferite.

The purpose of this article is to highlight the most important aspect aimed at the formation of geography-specific skills in high school students, namely the motivation to learn in the context of the current health crisis. Currently, learning geography is based on the independent work of the student, according to the current methodology, as a result the student becomes his own teacher following the formation of his personality. In the first part of the article we mentioned the perception of learning motivation, in a school context current , by defining according to some authors, and in the second part the role of motivation in the formation of geographical skills in high school students. In this context, the teacher is the main agent of change in the education system, it is a model of learning for students, a model of motivation for all types of learning and the determining element in forming the geographical skills of students inside and outside the school. It must have a different approach depending on the situation and the motivation problems of the students which are diverse and different.

Cuvinte-cheie
învățarea, motivaţia, competenţe specifice, geografie,

learning, motivation, specific skills, geography