Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ПАНЬКО, Татьяна. Формирование этнопедагогической компетентности будущих учителей в процессе профессиональной подготовки. In: Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Arte, 29 octombrie 2015, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 250-254. ISBN 978-9975-132-45-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar 2015 | ||||||
Conferința "Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar" Bălți, Moldova, 29 octombrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 250-254 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This article is about the ethnopedagogical competence’s formation and development of the future teacher. The author considers that the most essential part of the training of future teachers is the ethnopedagogical training. The problems of ethnic and cultural education, his scientific and methodological support is a priority of university teaching staff training. This publication clarifies the concepts of students’ ethno-cultural teaching and learning activities. |
||||||
|