Articolul precedent |
Articolul urmator |
349 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-26 14:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:376.36 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (606) |
SM ISO690:2012 PERETEATCU, Maria. Asistența psihopedagogică a elevilor cu dificultăți de învățare. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 121-127. ISBN 978-9975-50-269-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective Ediția XXXII, 2021 |
||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3:376.36 | ||||||
Pag. 121-127 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article addresses the subject of learning to read and write, with an emphasis on writing, although writing cannot be learned outside of reading. Various classifications of dyslexia-dysgraphia made by several authors are also revealed. The methods in teaching reading and writing are described, graphic errors made by primary school students and the psycho-pedagogical assistance program for recovering dysgraphia. |
||||||
Cuvinte-cheie learning difficulties, dysgraphia, dyslexia-dysgraphia, psycho-pedagogical assistance, speech therapy tests |
||||||
|