Devalorizarea prestigiului parentalităţii cu impact asupra preferințelor axiologice ale tinerilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
347 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 10:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.356.2 (259)
Social structure. Society as a social system (985)
SM ISO690:2012
BOGHIN-RADU, Ana, OVCERENCO, Nadejda. Devalorizarea prestigiului parentalităţii cu impact asupra preferințelor axiologice ale tinerilor. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 211-216. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Devalorizarea prestigiului parentalităţii cu impact asupra preferințelor axiologice ale tinerilor

CZU: 316.356.2

Pag. 211-216

Boghin-Radu Ana, Ovcerenco Nadejda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Rezumat. Articolul abordează problematica profilaxiei fenomenului devalorizării prestigiului parentalității cu impact asupra preferințelor axiologice ale tinerilor. Actualmente tinerii nu consideră parentalitatea drept valoare supremă umană. Consecinţele fenomenului dat asupra conştiinţei şi comportamentului tinerilor impun obiectivul educaţiei pentru parentalitate cu mult timp înainte ca ei să ea atitudine făță de rostulși locul parentalității în viață privată. Lucrarea conţine analiza factorilor devalorizării prestigiului parentalității; impactului fenomenului studiat asupra preferințelor axiologice ale tinerilor; potenţialului educaţional al curriculei şcolare în direcția descoperirii de către tinerii zilelor noastre a valorii autentice a parentalității. Sunt propuse modalităţi de valorificare a curriculei şcolare în acest sens.

The article addresses the issue of prophylaxis of the phenomenon of devaluation of the prestige of parenting with an impact on the axiological preferences of young people. At present, young people do not consider parenthood as the supreme human value. The consequences of this phenomenon on the consciousness and behavior of young people impose the goal of parenting education long before they have an attitude towards the purpose and place of parenting in private life. The paper contains the analysis of the factors of devaluation of the prestige of parenting; the impact of the studied phenomenon on the axiological preferences of young people; the educational potential of the school curriculum in the direction of the discovery by today's young people of the authentic value of parenting. Ways are proposed to capitalize on the school curriculum in this regard.

Cuvinte-cheie
parentalitate, prestigiul parentalității, axiologie, preferințe axiologice, educaţie pentru parentalitate,

parenting, parenting prestige, axiology, axiological preferences, parenting education