Articolul precedent |
Articolul urmator |
422 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 23:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
336.7:001.92 (1) |
Money. Monetary system. Banking. Stock exchanges (786) |
Dissemination of ideas (14) |
SM ISO690:2012 BUDURIN-FURCULIŢĂ, Cristina, IOVU-CARAUȘ, Marina. Analfabetismul financiar - mit sau realitate. In: Conferința internațională științifică de contabilitate: ISCA 2020, 2-3 aprilie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2020, Ediția a 9-a, pp. 44-52. ISBN 978-9975-75-989-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Conferința internațională științifică de contabilitate Ediția a 9-a, 2020 |
||||||
Conferința "Conferința internațională științifică de contabilitate" Chişinău, Moldova, 2-3 aprilie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 336.7:001.92 | ||||||
JEL: A22 | ||||||
Pag. 44-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The effort to conceptualize financial illiteracy, identified as a socio-educational problem of the postmodern society, requires a specialized multisectoral mobilization in order to prevent and combat this phenomenon. The social and personal effects, analysed a priori or procedurally, reveal a series of characteristic transformations, on the one hand at the individual level and on the other hand at the social level. These are evident in the structure of the personality model, during the educational process, in the personal socio-professional integration and the socio-individual progress. This article aims to investigate the problem of financial illiteracy in the Republic of Moldova based on statistical data, global analyses, highlighting its causes at the micro and macro social level, as well as revealing some practical implications in the field of financial counselling. In order to achieve this assertion, a series of data regarding elements of education, in particular of the financial one, reported worldwide, realised by different international scientific organizations have been used. |
||||||
Cuvinte-cheie analfabetism, alfabetism, analfabetism funcțional, analfabetism financiar, educație financiară, implicații sociale ale analfabetismului financiar, soluții de reducere a efectelor analfabetismului financiar, consilierea și maximizarea autoeficienței în tranzacțiile proprii |
||||||
|