Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-03-14 15:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43.03(478) (7) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1723) |
![]() PLAMADEALA, Ana-Maria. Filmul moldovenesc Balada haiducească: fenomenul inovației prin tradiție. In: Arta , 2021, nr. 2(AAV), pp. 82-88. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2021 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.12 | ||||||
CZU: 791.43.03(478) | ||||||
Pag. 82-88 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Caracterul polemic al demersului se explică prin necesitatea reconsiderării factorilor generatorii în configurarea noului val cinematografic al epocii „dezghețului”. Spre deosebire de postulatul încetățenit, autorul lansează concepția inedită: schimbarea la față a cinematografiei sovietice se datorește în totalitate performanțelor ideaticoestetice ale celui mai ideologizat gen al filmului istoric, cel istorico-revoluționar. Anume în peliculele, consacrate revoluției ruse s-a produs răsturnarea de valori a ecuațiilor existențiale: „om–istorie”, „individual–colectiv”, „general–uman–sovietic”. Apelând la virtualitățile generoase ale analizei mitic-arhetipale a fost scoasă în evidență schimbarea vectorului cunoașterii cinematografice în Balada haiducească prin reactualizarea pattern-urilor complexului mitofolcloric în calitate de cenzura milenară a neamului. Raportarea inspiratei opere cinematografice atât contextului epocii „dezghețului” cât și celui al genului exponențial balcanic – filmul cu haiduci, confirmă singularitatea discursului autohton înscris în grila identitară de factura neoromantică. |
||||||
Cuvinte-cheie filmul cu haiduci, cenzura milenară, vectorul identitar, trans-simbolizarea arhetipurilor culturale, caracterul avangardist, the film with outlaws, the millennial censorship, identity vector, trans-symbolization of cultural archetypes, avant-garde character |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-145658</doi_batch_id> <timestamp>1718928430</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> <registrant>Institutul Patrimoniului Cultural</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Arta </full_title> <issn media_type='print'>23451181</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <issue>2(AAV)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Filmul moldovenesc Balada haiducească: fenomenul inovației prin tradiție</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Ana-Maria</given_name> <surname>Plamadeala</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>82</first_page> <last_page>88</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.52603/arta.2021.30-2.12</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>